onsdag 17 november 2010

Jag älskar livet!!!

Hej alla underbara läsare!! :)

Jag är lite mer frånvarande nu här på sidan än tidigare - ber om ursäkt... ska försöka bli bättre på den saken! :)
Mina senaste fyra veckor har jag varit hostig o krasslig :( i lördags kände jag mig mycket bättre än på länge..... igår vände det igen!! :( Hostar hemskt! Är såå trött på o va sådan!!! Fast det som är bra är att jag är POSITIV i mitt sätt o se på saker o ting så jag tröstar mig med att det kommer bättre stunder! :)

Jag älskar i varje fall livet - mitt liv! Det är så skönt o känna så.... det borde alla kunna göra! Man skapar ju sitt eget liv o sina egna stunder/dagar.
Många säger till mig: det måste va skönt o va ledig mitt i veckan?! Självklart är det så!!! Jag väljer ju själv hur mycket jag vill jobba - eller hur?!
Jag/vi lever därefter också..:)
Hemmalivet - det är det allra bästa - enligt mitt sätt o se det.... fick höra häromdagen av en på jobbet: jobbar hellre än o går hemma o drar!!! Hahaha - jag SKRATTADE inombords o kontrade med något fyndigt svar (jag i ett nötskal!) för jag anser att hon som sa detta inte insett livets verkliga guldglans!
Jag går verkligen INTE hemma o "drar" när jag är hemma! Mina dagar är inte betungande o inte sysslolösa - någonsin!!
Jag går till jobbet med ett leende - när jag jobbar!
Jag lämnar på dagis och i skolan - med ett leende!
Jag vaknar med ett leende.....:)
För att jag ÄLSKAR mitt liv - mitt val!
Önskar ALLA kunde få känna så o inte gnälla över småsaker!!

I måndags va jag i skolan på Nea´s första utvecklingssamtal :)
Fick då veta (höra) det jag redan visste: att Nea är en mycket go, rolig o glad tjej! Även om man vet om hur hon är så är det ändå GOTT o få höra det! :)

Hon är UNDERBAR - vår skoltjej!

Sedan mina tjejer föddes har jag verkligen blivit tillfreds med livet - som om det va dom som skulle ge mig livets lycka! Jag känner det absolut så i varje fall!! :)



Ta vara på DIN tid tillsammans med dom Du älskar mest i världen.... tiden kommer inte tillbaka.... o du blir inte yngre!!!

Välkommen tillbaka o tack för titten! //Lisette

-----------------------------------------------
*Inom dig finns en klok, stark, dynamisk, kompetent, självsäker,levande,
pigg & fantastisk person!
Låt denna komma fram o delta i livet!!
Världen väntar på DIG!!!

-----------------------------------------------

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera