måndag 27 december 2010

Fullspäckade dagar, men ack så skoj! :)

Jodå, jag lever!! Fast de har varit MYCKET nu innan jul - jag vill känna julefrid o inte stressa så då har bloggen blivit åtsidosatt i december, tyvärr. Den 23 december hade vi släkten här så uppesittarmys - då bjöd vi Janson Paj! Ett nytt recept jag föll pladask för :) till det hade vi en go julsallad o bacon/sardinrullar som va knaperstekta i ugnen. Ett recept jag lärt av svärmor! Ägg o sill o kavring hade vi också. Sen julbullar o kaffe! Gottabord också såklart - fast jag har bara gjor knäck i år som eget julgodis - för ingen av oss äter det ändå. Det är bara en massa jobb o man rullar som en boll efter jul = ONÖDIGT!! December har varit fullt ös............ 1:a advent hade vi släkten på julfika - en go start på december, tycker jag! Sen 2:a december bjöd svärmor julfika, LUCIA - bjöd mina föräldrar julfika -- MYCKET fika blir det!! :) Fjärde advent njöt vi hemma i lugn o ro! Julafton firade vi hos mina föräldrar o det va en goo afton! Jag fick bla en BOSCH mat assistent av maken i julklapp så nu ska här bakas bröd o bullar 2011! :) Till råga på det har vi ju nyss installerat ny kyl, frys, spis o diskmaskin så nu ser jag mycket fram emot köksbestyren kommande år! :) Avslutningsvis vill jg önska er alla en god fortsättning o ett gott nytt 2011! Beklagar att jag inte kan göra radskifte!!! Min dator har hängt upp sig så varje gång jag trycker enter kommer en förbaskad ruta upp!!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera