torsdag 5 november 2009




Hej alla läsare!
Oj redan torsdag!! Veckan flyr.... fast det är inte hela veckan det känns så som tur är! Idag har tiden gått fort i varje fall... Min mamma blir 60 år idag!
Jag o tjejerna har varit o GRATULERAT o blivit bjudna kalasfika - innehållet i mamma´s ena paket fr oss var ÄNGEL`N Ni ser i bild här idag!
Är hon inte fantastiskt fin? Jag bara älskade henne fr första ögonblicket - så jag fick ju köpa en åt mig också *fniss* :)
Sen efter kalasandet körde jag o tjejerna o kollade in lite tomtar o julförsäljning o fixade en julklapp till svärmor o svärfar - vad kan jag visa senare.... för jag har köpt en likadan till oss!! *skratt*
Som Ni redan vet om mig så ger fina saker mig sinnesro!
Man ska inte va fäst vid saker - det är döda ting.... men jag ÄLSKAR ändå saker - saker som i MIN SJÄL o i mitt HJÄRTA gör mig GLAD! Jag har ett stort intresse o det är mitt/vårt hem - många kanske tycker att man inte kan ha det som intresse, men då motfrågar jag o säger VARFÖR INTE? Lika väl som o ha ett intresse för hundar/kennel, blombinderi/kurser, frimärke, bilar etc så kan väl mitt hem som jag vistas i o lever mitt i va mitt STORA intresse?!
Jag får OFTA höra på mitt jobb "gud va du handlar"!! Jag bara LER o svarar JA!:)
Hemma gör jag fint för MIG & MIN FAMILJ inte för ngn annans del eller intresse!
Mitt hem ska inte ha ngn plats som inte är inredd, dekorerad, mysigt arrangerad - jag anser att tom tvättstugan där verkligen bara familjen befinner sig ska va en plats som känns HEMMA! Min/vår tvättstuga är en minimal plats i vårt hus, men den ska va välkomnande tycker jag! Man spenderar ju en ganska stor del av ens tid där med allt va det innebär.... Igår på jobbet blev jag sååå GLAD:)
Ni ser TVÄTTMEDELS TUNNAN i bild här idag!!! Den följde med hem igår:)
När jag har ett "projekt" i inredningens tecken inriktar jag mig på att "handla på mig" saker o sen när jag känner mig "redo" DÅ skrider jag till verket o gör det FINT! :)) Nu e det snart tvättstugan som ska få sin make over.... det e på G..:)
Nu ska jag inte uppehålla er m mitt hemma "tragg" mer idag (ni kanske redan slutat läsa eller så gäspar Ni kanske stort?!) Jag ska läsa för mina tjejer nu o sen ta mig ett bad för att sen inta GLÖGG O PEPPARKAKOR M ÄDELOST med maken vid kl 21 då vi har DATE *skratt* ......
*LIVET HAR MÅÅNGA GODA STUNDER*
Väl mött med kärlek//Lisette

6 kommentarer:

  1. Hallojs..ja den ängeln var ju jättevacker!!! Det är rätt...man ska göra fint o ombnat om sig..då mår man bra..så får folk tycka att man shoppar mycket bäst man vill!!!

    kramis Millan

    SvaraRadera
  2. Tvättmedelstunnan har jag med spanat på, den är bra mycket snyggare än tvättmedelspaketen..
    Men jag köpte först en plåtburk till diskmedelstabletter, tvättunnan får bli sedan..

    Ha en bra kväll och en härlig fredag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Mia!
    Jag har köpt tunnan för diskmedelstabl också;)

    SvaraRadera
  4. Hallojs vännen!Vad skoj fin fika hos din mamma .Vad skoj.Jisses vilken vacker ängel helt i min smak vad underbar,ja nu blev jag kär igen ......Vad gullig tunna för tvättmedel och som du skriver diskmedel.Jag tycker som du att det är kul att fixa och greja för min skulle,ja och familjen.Jag mår bra av gulliga saker och ljus runt omkring mej.Sedan att folk pratar ja det kaffebrödet kan jag mer än gärna bjuda på......Ha en skön kväll gulliga du gott med pepparkakor m ädelost och glögg.Nu ska jag o Älsklingen kolla på Johan Falk nr6 Ska bli s!!1000 tack för tipset ang doppresent.Ha det gott stora kramizen ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  5. TACK för din fina kommentar hos mig! Du verkar ha en skön distans till livet, samvetet och dig själv. Jag är inte heller den som ränner på aktiviteter hela tiden, eller som träffar andra mammor jämt, jag älskar att vara hemma och jag unnar mig det. Sen är det ju mycket tankar som far runt, men det hör väl mammarollen till...

    Vad glad jag blir att du uppskattar min blogg och mina tankar!

    Ha en riktigt trevlig helg!
    KRAM Emma

    SvaraRadera
  6. Det klart att hemmet kan vara ett interesse, hemmet är ju livets mittpunkt. Det är där vi vilar ut, umgås med vår familj...och känner oss hemma. Kram

    SvaraRadera