söndag 6 december 2009

2:a Advents helgen....

.....ja den börjar sakta gå mot ännu en vecka närmre JUL nu! :))
Är MKT nöjd med min lediga söndag m familjen... Började med en mkt soft fm - gillas av oss alla!
Sen körde vi några km bort o högg två julgranar! Det är ngt speciellt med o hugga sin egen gran o inte köpa den hos en som säljer redan huggna! Gå där rad upp o rad ner o verkligen själv välja på odlingen. Vi är jätteglada för att vi har odlingar så nära in på oss här där vi bor. Där vi hugger vår finns hästar o katter så tjejerna tycker det e så mysigt o köra dit :)
Väl hemkomna blev det middag i magen o sen ut i trädgården o få adventsgranen på plats m lampor i så vi kunde få MYSIGT tills det skymde! Här i Skåne va det KOLMÖRKT kl 16 idag!!!! Hemskt! Man känner ju det som om det e läggdags :( så e det bara em!! :))
Fick pigga upp familjen med o göra en go Adventsfika :) Det blev rulltårtsbakelser m drottningsylt inuti o grädde o jordgubbskulor ovanpå! Behöver jag nämna att ALLA FYRA åt o va glada? :))

Sen har jag plockat m lite av varje här hemma m idag... lovade ju o visa kandelabrarna jag köpte i min nya lantliga affär här i närheten!



Jag har köpt TVÅ sådana! Dom är helt underbara:)
Passar sååå HIMLA BRA i vårt nya rum!
Handstöpta, låånga ljus gjorde sig himla bra i dom!
Visar en närbild också.....:)



Jag fick ngt av en himla go kollega i fredags! *GLAD*
Hon gör såå FINA pappers stjärnor - fast jag kallar nog dom mer snöflingor!
MÅSTE ju bara få visa :) Så jag gjorde ett ADVENTS arrangemang till bordet ikväll här.....




Visst e dom fina? Stjärnorna!
TACK Kära Yvonne A.! :))
Kolla in mina SÖTA MINI ÄNGLAR me då!! :)) *LOVELY*

Nu ser jag fram emot min kommande vecka - jobbar LITE o ledig MYCKET!
Precis som jag tycker det ska va här i livet :))
Hoppas Ni me haft en finfin 2:a Advent m dom som står er närmast hjärtat!

Väl mött med kärlek//Lisette

**Vänner är som änglar - man behöver inte se dom för att veta att dom finns!**

2 kommentarer:

  1. JÄTTESÖTA små stjärnor ju, HUR gör hon dem egentligen???
    Jaa du visst är denna tiden SÅÅÅ mysig, gäller ju att NJUTA och ta tillvara på varje dag och ta till sig vad varje dag har att erbjuda.

    KRAM KRAM min KÄRA vän

    SvaraRadera
  2. Hejsan Gulliga Du ****** Vad gott med rulltårttsbakelser vad gott.Vilka snygga kandelabrar med långa underbara ljus.Vad snyggt.Vad fin din grupp är på bordet.vad snygga snöflingor.var finns dom?Hoppa att du hade en fin och mysig advent vännen.Vilka söta tjejer du har kramizar Rita ♥

    SvaraRadera