måndag 7 december 2009

17 dagar till JULAFTON!!! :))


Hej alla goa läsare som tittar in till mig! Min besöksräknare tickar på o det gör mig SÅ GLAD :)))) Ännu gladare vore jag förstås om Ni lämnade ett avtryck in form av ett inlägg när Ni ändå är här ;)
Så vet jag att just DU läst min blogg för dagen! :)

Har idag haft en SNABB tur på jobbet - som vanligt om måndagarna! Skönt o komma hem innan det är mörkt igen... idag kom jag hem kl 15 o det är en skön tid o komma hem fr jobbet på tycker jag - det e liksom kvar av dagen trots att man jobbat :)
Kom hem o satte igång o fixa en helgo köttgryta m fläskfilé o kokt potatis -
ibland kan jag LÄNGTA så in i eft köttgryta o just idag va en sådan dag.
Det sitter såå FINT m köttgryta då :))

Sen har jag o flickorna gjort FÅGEL GODIS till dom små hjälplösa där utomhus!
Smälte cocosfett o blandade i solrosfrön o hällde upp i hjärtformade silikonformar o satte till sist i snören..... nu inväntar vi stelningen så vi kan hänga ut gottiset till pippifåglarna innan det skymmer imorgon. Som tur e kommer jag hem tidigt morg fr jobbet så det blir kvar av morgondagen också!

Sen e jag ledig onsdag o torsdag! :))))) *LOVELY*

Ja, hu ja - det e bara 17 dagar till JULAFTON!!!!
Jag har fakt kännt mig ganska lugn inför att fira jul, men när jag hör 17 dagar.... då får jag faktiskt lite kramp i magen!!!! Jag kan känna att jag har läget under kontroll, men ändå.... undrar varför det känns så då?? :)

Min lilla tjej som blir 3 år i jan sa ikväll: Mamma ska vi ha fest här hemma?
Näe sa jag - varför undrar du det??
Jamen det e ju så många ljus o fint överallt här!!! Fick jag till svar då! :)
Då blir jag VARM I MAMMA HJÄRTAT :))
TÄNK att MINA FLICKOR ser till vardags sakerna som festliga!
Då kan jag känna att jag verkligen lyckats med o göra mysigt här hemma o det gör mig GLAD så det räcker o blir över:))))))

Nu ska jag göra sista "rycket" här innan det är dags o nana kudden!

Väl mött m kärlek//Lisette

**VARDAGEN ÄR EN FEST - OM DU VILL!!** :))


5 kommentarer:

  1. Klart att vardagen ska vara en fest, det finns ju så mycket underbart runt oss. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad gott med köttgryta.Ja nu går tiden fort.Men jag känner mej inte stressad.Tiden går snabbt.Visst värmer det i hjärtat när barnen ger fina kommentarer.Mysiga tjejer du har.Ha det gott gumman stora kramizar Rita ♥♥ ♥

    SvaraRadera
  3. 17 dagar, ja det är ju inte så länge till.. Jag känner mig med helt lugn då alla klappar är klara och inte så mycket annat att dona då vi skall fira julen hos min bror i år.. Vi har ju knyte och det jag skall ha med kan jag inte förbereda.. Granen skall ju väljas ut med men det är jag lugn inför :-) Skönt att inte stressa..

    Njut nu av ledigheten efter morrondagens jobb..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Så härliga de är , dina flickor!

    Tänkte på en sak när jag läste din blogg idag.. Texten du använder i bloggen .. det är ju PRECIS så som du själv skriver ju! Haha.. Konstigt faktiskt..så den passar ju precis!

    Jul, ja... herregud va de går fort. På tal om fort..nu ska jag till skolan!
    Tjingeling!

    SvaraRadera
  5. HÄRLIGT vännen, jag kan inte mer än att sitta här och le när jag läser om dina dagar, visst är det underbart att de ser och uppskattar det man gör hemma, LJUVLIGT. ÅÅÅ köttgryta visst kan man bara längta så efter det ibland, sån är jag även med stek så det hade vi ju i söndags med kokt potatis, sås, grönsaker, gelé, syltlök, tala om att man njuter när man äter då.

    Ha nu en fortsatt UNDERBAR dag min KÄRA KÄRA vän, jag är SÅÅ GLAD och SÅÅÅ TACKSAM att just jag får den äran att ha DIG till min vän. TACK gumman.

    KRAM KRAM

    SvaraRadera