fredag 25 december 2009

Julens tankar...

Ja tänk att nu är redan både JULAFTON o JULDAGEN över för ännu ett år!!
Dagarna o tiden rusar, men man får försöka leva här o nu o njut av tiden som är o livet som faktiskt med sina minuter, timmar, dagar o år är oersättliga o inte kommer tillbaka!!
Såg ikväll ett inslag på nyheterna om en tjej som miste tre av sina fem barn i tsunamin i Thailand för fem år sedan (Annandagen) :(((((((((( Hon beskriver det mkt känslosamt att hennes barn som lever idag (som inte var med utomlands) har blivit hennes räddning för att överhuvudtaget orka gå vidare med livet! Hennes omkomna barn var 14, 17 o 21 år gamla. Hemma fanns en dotter på 12 o en son på 27.
Livet kan SNABBT ändras..... så skört så man nästan blir livrädd av tanken!!!
Nästa år får vi se hur julen kommer firas för oss.... vi pratar om att ev resa bort - bort till värmen o bara rå om varandra..... både vill o inte vill... men jag tror vi som familj skulle behöva det! Vi har haft MYCKET omkring oss under låång tid med husbygge o förändringar hemma med mycket jobb o slit - det tär på en som både medmänninska o som person! Vi har det mycket fint i familjen o sällan något "tjabb" utan försöker hjälpas åt genom livets dagar. Självklart gnabbas vi som alla andra familjer ibland, men varken jag eller maken är direkt "gnabbiga" av oss *ler*
Vi har varit tillsammans i 8 år o faktum är att vi har ALDRIG bråkat direkt märkbart ngn gång - snarare tvärtom så säger vi det den andre tänker emellanåt så man nästan blir rädd o undrar hur "den" kunde tänka PRECIS som jag!! *ler igen* Fast både mina föräldrar o makens säger att dom har det likadant i sina relationer till varandra - jag antar att det är just det som kallas att man hittat sin SJÄLSFRÄNDE :))*KÄRLEK*

Vi har i varje fall haft en fin afton med mycket mat, julklappar o umgänge med släkten hemma hos oss. Så HÄRLIGT o se tjejernas förväntningar infrias - dom är så obeskrivligt underbara! :) *VARM I HJÄRTAT*
MÅSTE bara få visa Er vår "lilla" Nova - hon fick en supersöt prinsessklänning av oss o ett så kärt prinsess slott av min storebror.
Hon är ju bara SÖT så en mamma´s ord räcker inte till......:))







Idag har jag jobbat på em - kom hem o tog en go kvällsfika med tjejerna o sen ville Nea försöka ta kort med min digitalkamera.... måste få visa att hon tagit ett fint foto på mig o maken :) TYVÄRR är det SUDDIGT :( men sååå kärt ändå ;)


NJUT nu av resterande dagar i julhelgen o VA RÄDD om Din familj o Dina nära....
det är inte självklart att dom finns md i framtiden....!

Väl mött med kärlek//Lisette

*Sanningen får man inte va rädd för.....!*

------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅ söt hon är lilltjejan. MYSIGT. Jaa du DET fotot tycker jag faktiskt att ni ska ta och rama in för det var KANONBRA på er, kul.

    Jaa resa bort på julen är ju inte helt fel, fast jag vill isf åka upp till fjällen och fira där, men i år fick vi ju en snörik julafton med, HÄRLIGT.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det är med nöjda barn.Det finns ingenting som värmer så i mitt hjärta att se både barn och vuxna som får paket och blir nöjda.Vilka fina bilder du visar .Både på prinsessor och kung och sist men inte minst Drottningen själv.Hihi.Ha det gott vännen Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera