onsdag 9 december 2009

Listan... :)

Gomorron alla goa läsare!

Ja här hemma har det ju varit magsjukt :( Lilltjejen e fortf dålig i feber, lös mage o idag vaknade hon SNORIG - hon somnade vid midnatt o vaknade kl 8 ca så idag blir det nog ett par turer o nana på soffan för hennes del skulle jag tro.
Jag e ledig idag också o har bara tänkt småplocka hemma.... Familjen upplyste häromdagen om att LUSSEBULLARNA va SLUT i frysen!!! REDAN!!! Så det blir nog till o baka ngn sats till av dessa gula skönheter :)

På tal om o baka!!! Igår när maken kom hem fr jobbet hade han "avverkat en bock" på min "Vill-ha-lista"!!! Han hade varit o köpt ett sånt där STORT härligt gammalt BAKBORD man hade förr! :))))) *LOVELY* Det är köpt via en annons i en nerlagd gammal lanthandel.... så jag vet att det bakats mycket på detta som sålts i denna lilla by... bara det!! Nu ska det slipas o oljas så jag kan baka på det!
Ska bli härligt o baka på det tycker jag... det är den där känslan igen som ska fram som Ni vet att jag nämner emellanåt :))
Ni ser bakbordet här:


Sänder Er en glimt ifrån min lilla DATORHÖRNA också som jag gjorde mysig igår!
När min dotter va på sin gymnastik på em va jag inom PRÄSTBOSTÄLLET som ligger mitt emot hennes gymnastik o shoppade... klicka på min dator hörna o kolla in den gröna HOME SWEET HOME skylten - det är en anslagstavla i plåt! *UNDERBAR*
Köpte även "takkronan" att hänga diverse saker i...:)
**LOVELY för en sakletare som jag!!* :)))
Här sitter jag alltså nu när jag skriver till Er:



Jag hinner knappt svälja frukosten (som alltid dricker jag då te) förrän kaffetarmen börjar spöka.... :)) Så nu - KAFFE!!!
Numera när jag kör till jobbet strax efter frukost o inte hinner m fm kaffet hemma har jag börjat o ta me termomuggen i bilen:))) Bilfärden blir helt underbart härlig:) Tur man har en LUGN bilfärd till jobbet med minsta minimala trafikerade väg så man kan njuta även där ;))

Väl mött med kärlek//Lisette

**Livet är det som pågår medan du gör annat!!**

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅHHHHH EXAKT sånt bakbord hade ju min älskade mormor, OJ OJ OJ vad hon och jag har bakat på det genom åren, vilka ljuva barndomsminnen (har ju inte så många) som kommer nu, UNDERBART. Då får du tänka på mig och min mormor när du bakar på det.

    TACK för din LJUVLIGA vänskap min UNDERBARA VÄRDEFULLA vän.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart gammalt bakbord.Kanon.Vilken mysig data hörna du har.Ja du är duktig på att fixa och greja-Om du bara visste vad glad jag är att vvåra vägar möttes vännen ♥♥ ♥ kraamiz Rita.

    SvaraRadera
  3. Det var ett fint bakbord :-)


    Njut av fredagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera