fredag 18 december 2009

Själaro



Ja idag skulle jag jobbat, men vaknade kl 5 i morse o hade ett sånt TRYCK i mellangärdet :((( For upp på toa, men mötte ingen Ulrik... däremot blev jag såå kallsvettig o svimfärdig så det va bara o gå tillbaks till sängen!
Väckte maken o sa hur jag mådde.... hyperventilerade o hade så ont i kroppen:((
Fick KRAMP så hela jag spretade åt alla håll o kanter - då blev maken m rädd!
Det övergick efter en stund i att kroppen sov... fingrarna sover fortf.
Då bestämde jag mig för o åka till sjukhuset för o ta prover!! Sagt o gjort!
Tjejerna på dagis o vi på väg till stan.... väl där blev jag undersökt o det togs sänka - för o utesluta gallproblem o blidtarms besvär. Sen av allt jag berättat sa läkaren att jag fått en VARNING från kroppen som signalerar STRESS!!!!!
VA??? Skulle JAG va stressad??!! Läkaren småler o jag kan se honom tänka: Hon är en typisk sådan som inte är medveten om att hon stressar!!
Grrr...!!!! Tänkte jag tillbaka!! Jag gör ju sällan ngt - jobbar 63% o mina två lediga vardagar spenderar jag mestadels alltid hemma m mina tjejer.
Hmmm.... fast stress beh ju inte va att man gör ngt direkt kroppsligt....!
Vi har något i våra liv som en del aldrig känner av o andra mer - ett UNDERMEDVETET!! Det kan man dessvärre inte styra själv:(((
Jag har ALLTID MKT i mina tankar o för det mesta brinner det i kutarna där inne:)
Tydligen både på gott o ont - just nu mest ont:(
Nu gäller det o försöka tänka att jag inte ska tänka så mkt....hmmm??!! :)
En hel del prover är tagna så dom väntar jag svar på i början av julveckan.
Jag ville ha det så - så man kan utesluta ev andra saker det kan va.

Softar nu o tar det lilla lugna... tjejerna är på dagis en runda o leker o jag ska hämta dom eft vilan - sen har dom JUL LOV! Härligt!

Jag ska "bara" läsa bloggar o surfa lite innan sofflocket hägrar en stund:)

Väl mött med KÄRLEK//Lisette

**VA RÄDD OM DIN STUND PÅ JORDEN**

7 kommentarer:

  1. Hujedamej :(
    Var rädd om dig!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Älskade vännen min, vad är det jag läser. HALLÅ där, BROMSA in allt du har i planer, ta dagen som den kommer, glöm INTE bort dig själv för det finns ju bara EN som dig och henne vill vi ha kvar LÄNGE för vi tycker oerhört mycket om henne dvs DIG älskade vännen Lisette.

    Var nu riktigt rädd om dig, tyckte inte om det här som jag läste nu, jag finns här om du vill prata, det vet du.

    KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Den inre stressen är ju sällan man tänker på men är nog så farlig.. Ta nu hand om dig och ta det lugnt..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Min Älskade vännen då vad är det jag läser.Ta det nu lugn.,så blir du säkert bra.Men ta det lugnt nu vännen.Ha det gott och krya på dej.Vinterkram rita♥

    SvaraRadera
  5. Men oj! Bara det inte är nåt konstigt...
    Ta det lugnt och lyssna på kroppen.

    Tack för titten o kommentaren hos mig. :)
    Visst är det konstigt med folk..?
    Till saken hör åxå att vi är två affärer (stormarknader..) precis bredvid varann..och varför kom hon då in till mig...? Fattar noll...
    Ha en skön helg.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Ta det lugnt och lyssna på kroppen....Något som gör mig heligt förbannad är när det talas om s.k positiv stress!!!! Kroppens hormoner kan inte skilja på positivt och negativ stress. Stress är nedbrytande oavsett....och rentav livsfarlig! JULEFRID till dig nu vännen!!!! KRAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMM

    SvaraRadera
  7. Hoppas att det går bra med proverna.
    Kram Lotta

    SvaraRadera