lördag 19 december 2009

Julfrid

Hej alla goa!
TACK för alla fina omtänksamma inlägg här i mitt förra inlägg!
*Hjärteglad att NI finns*

Idag vaknade jag av att mina flickor kröp upp till mig vid kl 8 - maken va då nere o tända i Roslags Spisen. MYSIGT! :)



Då kändes det som om jag inte sovit dom närmsta månaderna!!!!! Jag är ingen som varken vill eller brukar sova till på morgonen, men idag orkade jag knappt slå upp mina gröna :( Maken kom o små pratade m mig o sa att dom kunde gå ner så jag fick sova..... men nej - jag vill upp o få dagen att komma igång.... fast i LUNGT mak kände jag så jag orkar!
Med frukosten i magen bestämda Nea o jag oss för o köra o titta i vår nya presentbutik i grannbyn på allt julfint där! MYS:) Köpte några fina saker:))
Sedan körde vi inom Plantskolan på hemvägen o köpte Hyazinter o granris.
Körde inom Ica med o köpte frallor o BRAVO ApelsinJuice - sen körde vi hem o tog en härlig fika hela familjen tillsammans. *LOVELY*

Jag har verkligen inte ngn "göra-lista" till jul - det får bli som det blir o julen kommer inte på en gång här utan lite pö om pö i dec när lusten faller på! Vi ska ha JULAFTON hemma hos oss i år o vi blir tretton stycken - jag ser fram emot det o det är inget super stök inför det.
Vi har bjudit kl 13.30 o då ska JULBORDET stå uppdukat!
Känns jätteskoj o inte alls betungande!
Julmaten ska inhandlas på måndag o sen är det inte så mkt mer som ska till...
tisdag ska vi ta in julgranen - det är allt vi SKA den dagen :)
HOPPAS på att snön får ligga kvar så vi kan ut o busa m tjejerna - det betyder MEST att få va tillsammans!
Såhär mkt snö har vi nu idag o det faller STORA flingor hela tiden!! :))





Onsdag - lillejulafton! Då blir det dukning o lite piff här hemma - annars inget "krävande" direkt.. en mysig fridfull dag att se fram emot!
Maken o jag brukar slå in julklappar, dricka glögg, rimma på paket o lyssna på julmusik på lillejulafton - det blir så även i år, men rimmen skippar vi i år:)
Julklapparna ska slås in m omsorg - man ger m kärlek o då ska det synas! :)

Idag visar jag er nya möbelgruppen i vår hem miljö - visade den innan, men i säljarens hem. Nu har jag gjort julfint här idag i fönstret så nu blev det så mysigt här tycker vi hela familjen. Härligt o känna den känslan - hemma mys! :)



Nu känner jag mig inte lika trött som jag gjorde i fm - va hemma ger mig LUGN.
Maken o jag ska snart börja m middagen - det blir Hasselbackspotatis m Fläskfilé o en go sås o sallad till det. MUMS ska det bli:))
Ikväll blir det UPPESITTAR KVÄLL m prinsessorna :)
Dom ser fram emot vårt LÖRDAGS MYS varje vecka - det är SUPER MYSIGT, verkligen! :)
Dom är oersättliga - inget går upp emot dom stunderna! :)

Väl mött med KÄRLEK//Lisette

**SNÖN LIGGER VIT PÅ TAKEN - SE TILL O MYS M MAKEN...!!!
Resten rimmar Ni själva :))) **

---------------------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. Men oj... ja herregud vilken dramatik du och jag har ställt till med =) Stackars männen ;)
    Nä nu är det bara att du tar det lugnt och så ska jag även göra... då jag äter. Igår tog det över en halvtimme innan jag fick ned maten. Haha jag såg hur maken bara satt i leda, ungarna stack men han vågar ju inte lämna mig själv i köket.

    Så myyysigt det ser ut där i soffan!

    Ha en underbar 4:advent!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hallo vännenVilka fina bilder du visar.Vad mysigt.Var rädd om dej.Här får vi ta det som det är när jag är sjuk.Ha en mysig kväll kramiz Rita ♥

    SvaraRadera