söndag 20 december 2009

En vit jul



Julmusiken ljuder i rummet o ljusen brinner överallt... knaster från brasan o det är över NIO MINUS ute!!! Som om inte det är nog har vi MASSOR med snö!! :))
Så HÄRLIGT det är tycker jag - det värsta med vintervädret är när man ska köra bil då är jag inte vän med vädret. Tur jag är hemma MYCKET :)
Imorgon däremot ska jag jobba några timmar för och sedan va ledig i tre dagar - jobbar TYVÄRR dom röda dagarna sen:( men men det är bara o ta tjuren vid hornen o jobba - det kommer inte som ngn överraskning o då brukar det inte va några problem!

FJÄRDE ADVENT idag!! Inte klokt va december rusat fort i år!!
Idag har jag njutit av dagen INOMHUS! Jag som igår trodde dagen skulle bli i snön´s tecken:) Tjejerna o Stefan gick ut efter frukost o jag njöt av allt mys här inne, julmusik o tog en go dusch o tog det lilla lugna - såg att maken drog tjejerna i snösläden (som om inte snön är tung nog!! *hihi*) o sen dumpade han tjejerna i snöhögen ihop m den ihopsamlade snön :) Ni kan ju bara gissa att dom hade SKOJ:))
Granntjejen kom också o fick va med i släden:)
Lilltjejen här kom in efter en timme ca o va helt slut - tänk vi tycker det är MYCKET snö o pulsat fram. Vad gör man då när man är två lortar *fniss* hög?
Jo man fullkomligt VADAR i snöhögarna - o snacka om att det är jobbigt!
Fast samtidigt skoj såklart, men det är inte länge hon orkar!
Nea däremot fortsatten en timme till - det är ju sååå SKOJ:))

Nova o jag passade på o regera i köket under tiden dom stannade ute:)
Mina o maken´s föräldrar skulle komma på Advents kaffe kl 17 så vi bakade en PEPPARKAKS KLADDKAKA o vispade grädde! MUMS FILIBUMS :)
Nova skulle slicka "klubban" - läs vispen *fniss* - efter att smeten var vispad! SJÄLVKLART fick hon ju det - det är ju halva nöjet när man bakar o slicka vispen när man är liten :))

Nu är tjejerna i säng o maken gick ut för att skotta bort en del högar på uppfarten så det är lite lättare o få ut bilarna imorgon :) Jag hamnade ju här en runda:)
Bjuder Er idag på en titt i ett av våra hörn i nya rummet - jag är MYCKET nöjd med just denna hörna. (Sitter faktiskt där nu)
Strax är det LEILAS JUL på tv:n o det vill jag INTE missa - hon är en go tjej m huvudet fullt av ideér :) Det gillas av mig! :)

Imorr´n slutar maken tidigt från sitt jobb o vi ska inhandla all JULMAT -
jag tycker faktiskt inte som så många andra: att det är trist o handla mat!
Nä - skoj ska det bli!
Får ju en tu-man-hand-stund med maken också o det händer inte alltför ofta så bara det är ju ett PLUS för dagen :)))

Nu ska jag fixa te med innan Leila syns i rutan..... Hoppas Du också har en fin
fjärde advent med i LIVETS RYGGSÄCK från 2009! :)

Väl mött med KÄRLEK//Lisette

**Jul, jul strålande jul - glans över vita skogar**

---------------------------------------------------

3 kommentarer:

  1. Vi kan ta varandra i hand.. Jag jobbar med alla röda dagar.. 3 nätter denna helgen och 4 nätter över nyår.. Men som sagt så vet man ju det så då funkar det..

    Mys med lek i snön och sedan fia efter det..

    Ha en bra start på veckan nu..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. BRA tjejen att du tar det lugnt och njuter av dagen med samtidigt som du bara är för det är du SÅ HIMLA MYCKET värd.

    -12.5 har vi ute här nu och snö, UNDERBART HÄRLIGT, fast visst hade det varit mysigt att även kunna dra en liten Louise i en pulka, nåväl hon har det bra där hon är.

    Var rädd om dig min KÄRA KÄRA vän.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  3. Vad fin din lilla hörna blev kanonfin.Där skulle jag oxå säkert sitta och mysa.Vad fint.Vad skoj för tjejerna att vara ute och busa med pappa i snön.Vad härligt.Vad gott med pepparkakskladdkaka och grädde.Vad gott.Sedan Leila jag gillar henne oxå.Ha en fin 4 advent vännen med mycket mys.Ha en mysig måndag när ni ska ut och handla.Julkram Rita ♥

    SvaraRadera