måndag 21 december 2009

Dan före dan före doppare dagen!!

Ja det är inte klokt att det SNART är JULAFTON!! Fast himla mysigt samtidigt! :)
Här är fortf VITT ute o det är så njutningsfullt, tycker jag.
Gårdagen var minst sagt hektisk, men nu har vi två helgoa dagar hemma framför oss! Igår jobbade jag först till strax eft kl 14 o sen mötte jag upp maken för o inhandla det sista i julmat o andra saker inför aftonen - ska bara komplettera med frukt o grönt imorgon, men det gör jag på Ica ett kvarter ner hemma i byn.
Det var faktiskt inte ngn kö på MAXI igår så det va skönt! FYNDADE en massa FINA kläder till tjejerna med där så det va himla skoj! :) Måste ju få visa Er min FINA JULTOMTE - han är hela 60 cm hög!!
Han är som klippt o skuren för vårt nya vita rum :)))
Är han inte riktigt fin? :)
Han flyttade in i mitt hjärta och i vårt rum i varje fall!:)



Idag ska julskinkan griljeras, granen kläs o det ska slås in en hel del julklappar!
Fast en del spar vi till lille julafton :) Här är tradition att vi slår in julklappar o dricker glögg medan julmusiken ljuder just denna uppesittarkväll:) Vi brukar rimma också på julklapparna, men det skippar vi i år - energin läggs på personliga inslagningar istället:)

Som den obotliga ROMANTIKER jag är inhandlade jag igår en SUPERGO cd :)
Kan varmt rekommendera den! :) ABSOLUTE LOVE SONG´s fr 2009.... en massa goa låtar!



Tjejerna fick "Musse Pigg räddar Jultomten" på dvd så den myser dom o ser nu:)
Jag ska blogga runt lite nu innan duschen - maken jobbar bara till lunch så det är skönt. Ska FÖRSÖKA va ur pyjamasen tills dess ;)

Ha goa dagar o NJUT av allt fint i er omgivning!
Väl mött med KÄRLEK//Lisette

**Nu är julen kommen! Nu är julen här!
Tomten myser med Tomtemor som han håller så kär! :)**

-------------------------------------------------------

3 kommentarer:

  1. Hej min KÄRA vän

    Visst är den tomten söt, fast jag föredrar ju i rött. Var har du hittat det tomteparet som pussas???? Den CDn är KANONBRA, har den. Är ju obotlig romantiker jag med.

    Här är också fortfarande VITT, underbart.

    Vi ska också koka julskinkan ikväll när älsklingen kommer hem sen får vi se om vi hinner med granklädningen annars tar vi den imorgon, ingen stress alls ska förekomma här, bara LUGN och RO.

    Var rädd om dig och hälsa HELA gänget från oss uppe i "norr".

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  2. Hejsan gulliga du!Vilken söt vit tomte.Hur söt som helst.Ja ha den skivan har jag inte hört.Men den kanske ät kanonbra.Vad skönt att ni börjar bli färdiga.Vad gulliga tomtar som pussas.Ha en mysig dag vännen.Tänker på dej bamsekram Rita♥

    SvaraRadera
  3. Ha nu en goer eftermiddag/kväll med familjen..

    Tomten är jättefin och passar bra in hos er..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera