torsdag 7 januari 2010

Baka baka liten kaka :))

Bakdags!
Snart fyller tjejerna tre respektive sex år - med sexton dagars mellanrum!
Fast jag är noga med att dom ska få vars en födelsedag o inte slå samman festligheterna.... det första kalaset tar vi kalasmat o fika o det andra KALASFIKA :))
Idag har jag bakat Kardemumma bullar till första kalaset - måste visa så FINA Prinsessan Lili Fee formar jag bakat dom i :)))



Kan varmt rekommendera Dr Oetker´s snabb Jäst i påse! Har du inte provat o baka med den? GÖR DET o du är fast i bakträsket *haha* Nä, men när Nea blev nötallegiker fick jag sluta köpa favvis bullarna Felix frysta bullar - för dominnehåller spår av nötter (vilket nästan allt färdig gör idag, tyvärr) o jag har alltid tyckt bullbak är tidsödande.... tills jag hittade detta! Du bakar alltså dubbel sats bullar på 1 1/2 timme ca - från start till frys!!



Här är då dagens bullbak! :



Köpte kvällstidningarnas bok bilaga igår "Baka med barn" :



Därifrån ska jag o tjejerna göra dessa till kalaset :



Tyckte dom va FESTLIGA o superenkelt o göra!

Annars här idag har tjejerna busat i snön i trädg o byggt sig en koja :)
Sen kom dom in till mig o vi såg Hannah Montana på dvd o fixade POPCORN mys :)))

Nu ska jag jobba imorgon men sen är jag LEDIG med familjen min i helgen - tjoho :)))

Väl mött med KÄRLEK // Lisette

**Goa bullar - lätt ner i magen rullar!!!! :)) **

-------------------------------------------------

3 kommentarer:

  1. Hallojsan vännen!Kan tro att vi pratar i telefon.Konstigt har bakat bullar i dag ja med.Vilka gulliga formar hur söta som helst.Var Har du köpt dom.Här har det gott i ett .Nu sitter jag här en stund för att vila en smula.Ska frysa in bullar och ta en snabb bugg innan det är p för i dag med fixande.Sedan blir det tv och lite fika med nybakade bullar Med Älsklingen &Änglarna-Ha en skö kväll gulliga du Jättekram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Så söta formar.. Jag köpte lite roliga formar när jag var i Ullared..

    Såg goda ut, bullarna.. Men såna får icke jag äta så jag dreglar bara över dina bilder istället ;-)

    Kalasdags är det snart här hemma med.. Först i tur är min Amanda som blir 16 1 februari.. Vi bjuder alltid på mat på alla kalas och sedan bara typ kladdkaka eller tårta till kaffet.. :-)

    Ha en bra fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan Vännen!Skrev hos dej igår men ser ingenting.Konstigt jag bakar oxå bullar idag .vilka söta formar.Får man fråga var du hittat dom.Hur söta som helst.ha en skön kväll med dina goa tjejer mys och njut.varmkram gulliga du varmkram Rita ♥

    SvaraRadera