torsdag 7 januari 2010

LEDIG helg :)))

Tänk att jag går mot en LEDIG helg!! :) Så glad jag är varje gång det infaller :))
Jobbar ju en o en halv helg av tre.
Denna lördagen kommer va en gooo hemmadag m familjen - jag har tänkt måla lite....
Visar Er ett foto hemifrån vårt vardagsrum - skänken i bild ska målas vit en sista gång o lådan ska på plats.



Igår började jag måla våra "gamla" matrumsstolar fr lut/olja till vita - dom blir så fina kan Ni tro! :) Det ska blir vårt köksmöblemang nu när vi köpt det gustavianska "Axet" till "fin-matrumsmöbler".
Den VITA förvandlingen här hemma börjar ta sig - o det känns sååå BRA :)

Vårt stora vikväggsparti fönster i nya, tillbyggda, vardagsrummet behövde ha gardiner som tog lite för insynen - vilket egentligen bara är en känsla - för grusvägen utanför har knappt några passerande alls (vi är dom enda med infart här) samt att vi har ett högt staket utanför, men ändå.... Ville inte ha vanliga rullgardiner eller lamellgardiner (kontor!!) för det passar inte i stilen hos oss.... sen köpte jag sådana här som fotot visar på Ikea - väl på plats tänkte jag NÄE dom vill jag inte ha..... tänk, tänk, tänk - o vips nu har jag det sa jag o for iväg!! *hihi* I ett nafs hämtade jag symaskinen o sydde dit kanten i "virkat" som jag hade hemma! DÅ blev dom plötsligt passande o jag blev mkt nöjd! :)
Nu ska jag bara stryka dom också i helgen!



Nu ska jag göra mina jäntor klara för en go dagis fredag - när Stefan hämtar har han lovat pulka bus på hemvägen! :)) Ni behöver knappast fråga om dom LÄNGTAR :))))

Ha en supergo fredag alla! / Väl mött med KÄRLEK // Lisette

**FÖRGYLL VARDAGEN!!**

-----------------------------------------------------------

5 kommentarer:

  1. Oj vad mysigt änglarna du har i fönstret var har du köpt dom var bara för fina.

    SvaraRadera
  2. Ledig helg här med.. Såååå skönt..
    Nu njuter vi av alla lediga stunder..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det gulliga du.Vad skönt ledig helg.Vad skööööönt.ha det nu bra och njut och mys.Lev idag vännen.Här är det kallt idag 20 minus burr.Ha det gott Värmande kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej min KÄRA vän, är ju bara SÅÅ underbart när man kan NJUTA av sina dagar som man har med familjen, är ju TYVÄRR inte alla som gör det, jag är ju som dig jag NJUTER med familjen.
    Var nu rädd om dig gumman.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera