fredag 22 januari 2010

FREDAG:en som inte blev som tänk...

.... fast härligt go ändå!! ;)
Som jag befarade igår så vakande Nova med feber efter sprutan:( Jag va liksom förberedd för det märktes igår kväll på henne att hon va "tagen" av sprutan.
Nea har "bara" ont i armen.
Så idag MYSER vi hemma o rår om varandra!



Just nu ser dom Pippi Långstrump på dvd - inte den teckande utan Astrid Lindgren orginalet - tjejerna skrattar om vart annat o nynnar med i sångerna.... "o nu så vill jag sjunga att sommaren är skön o träden är så fina o marken är så grön" -
jag bloggar o tittar ut genom fönstret o lever liksom i en annan värld känns det som *fniss*
Här har det snöat ännu mer i natt o va har ca 1 minus.
Jag kan knappt minnas när vi senast hade en sån här vinter i Skåne med MINUS vecka efter vecka o dessutom SNÖ senast........?!
Fast jag NJUTER av dagarna o tycker det är gott!
Jag säger som min vän, Carina - det kan ligga kvar snö tills SPORTLOVET varit sen vill jag ha VÅR!!! :)
Jag längtar efter VÅR ROPET :) Ni vet Ronja Rövardotter´s :)
Ut o slänga sig i en backe med VITSIPPOR o ropa välkommen till våren!! :)))
Lovar ta med kameran o föreviga till Er när det är dags *SKRATT* :))



Som Ni redan vet gillar jag SHOPPING i alla former :))
FYNDA är ju inte heller det sämsta :)
Tänk att det sedan allra bästa är att FYNDA i sitt eget hem!!!!
Jag tror det är få förunnat :)
Fast jag tror tjejen jag läste om igår kväll i en blogg tog det priset!!
Hon hade hittat ett månbord med klaffar på sin vind!!!! Hahaha:)) Ja sådana stora fynd kan då inte jag göra här:)) Fast när vi var nyinflyttade för 6 år o fyra månader sedan DÅ gjorde jag sådana fynd :) Rena rama julafton! :)

Jag då som har en massa saker *skratt* har inte allt framme alltid utan byter saker i skåp o hyllor - efter humör o årstid.
MYSIGT, tycker jag!
Igår va jag i källaren o fick syn på en låda hög upp... tänkte i mitt stilla sinne:
"VAD är det i den lådan?" :))
Här ser Ni servisen som jag "glömt" bort :))
Köpte den via Blocket förra våren....!!
Nu när julen åkt ut va det tomt på mitt, vita, fina skåp (tomt kan det ju INTE va!! *SKRATT*) så där passade den riktigt fint på min fina romantiska bricka -
tyckte jag! :)

Nu ska jag i badrummet o göra klart morgon bestyren som idag drog ut på fm.... sen ska jag nog ta o baka ngt helggott ut "Baka smalt" som jag visade i gårdagens blogginlägg.

Vill önska Er en supermysig helg - jag ska jobba så min lär gå i hundra nittio!!! :)

Väl mött med KÄRLEK /Lisette

**LOVE IS EVERYWHERE**

-----------------------------------------------------------

5 kommentarer:

  1. Ha en underbar fredag nu och en bra helg trots jobb..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hoppas att febern går ner på Nova.Ha nu en riktigt myyyyyysssig Fredag med massa fredasmys.Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Ha ha tur han roade någon iallafall *ler*
    Brickan är loppisfyndad för en tia eller två finns mängder så ut å leta...=O)

    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  4. Ha ha snacka om att vara inlåst på plåtfat..

    Det har jag köpt på Alvas hus... kolla under konsthantverkare... nina perneretg.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej hopp min kära vän

    Jaa du tänk när vi kan ligga på en vitsippeäng och göra VÅRSKRIKET, tänk då kanske vi kan höra varandra med, hi hi hi.....

    Idag var vi ute och köpt ved på landet hos en kusin till mig och där bor de precis som i Bullerbyn nästan, föräldrarna i mitten, döttrarna på varsin sida och sonen på samma tomt som en av döttrarna, mysigt på ett visst sätt men kan nog vara jobbigt med ibland tror jag. Nåväl vad jag skulle komma fram till var att det är SÅÅÅÅ VACKERT i naturen nu med ALL denna snö som hänger ner på träden och i skogen och överallt, precis vitt och härligt. Tala om att jag NJUTER..................

    Ha nu en fortsatt goer helg och var rädd om dig min KÄRA vän.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera