tisdag 5 januari 2010

LEDIG tisdag o jag fixar VÅR känslor hemma :)



Ja, idag är jag LEDIG o vardagen har tagit fart efter jul o nyårshelgerna!
Härligt tycker jag som ÄLSKAR o va hemma o fixa o greja:) Finns inget bättre!!

Här är det fyra minus idag o det SNÖAR! Mysigt o se snöflingorna dala o ha en massa tända ljus o myyysa inne :)
Jag ska ta bort julen idag o VÄLKOMNA VÅREN :) Köpte igår Primulor, Pärlhyazinter o sååå fina dubbla Calandivor. Visar Er foton imorgon när blommorna kommit på plats!
Idag visar jag er foto från en hylla i mitt/vårt kök - grejade där igår o gjorde fint :)

Igår sa jag till tjejerna att ta sig sovmorgon *hihi* - lätt o säga till en treåring o en sexåring!! :))) Fast jag sa det med bus i blicken för när vi ska till dagis kl 8 får jag väcka dom, men för det mesta när vi är lediga o hemma vaknar dom vid 6-7!!
Fast idag tog dom mig på orden *fniss* o kom ner nyss båda två!!! Dvs dom sov till strax innan NIO!!! :)
Jag fick min MORGONSTUND som är guld värd i mina ögon - den hjälper mig o skaffa energi i min ensamhet o ladda inför dagens orörda timmar!
Nu rullar dagen på - som faktiskt är en AFTON, Trettondags afton. Ikväll blir det gäster med RäkPaj, snittar o pizzaslices o en go sallad. Kaffe & semlor!! :)

Väl mött med kärlek // Lisette

GLÖM INTE :

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få in våren ser fram i mot ditt inlägg med blommorna.

    SvaraRadera
  2. Hejsan gulliga du !!!Vad skoj att köpt lite mysiga blommor.Vad länge tjejerna sov.Skönt att få vara lite själv.Ha en mysig dag och afton med gäster och god mat gulliga.Massa varmakramar till dej.Ha det gott.Krama dom gulliga tjejerna från mej Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas nu din dag blev enligt dina förväntningar. Här är det -15 grader ute och det snöar ännu mera nu, JÖSSES vad snö vi har, ska ta ett kort im och mms.a till dig.

    Var rädd om dig min KÄRA KÄRA vän.

    KRAM
    Carina

    SvaraRadera