tisdag 26 januari 2010

VÅR KÄNSLOR

Ja, idag har jag verkligen VÅR KÄNSLOR!
Vaknade 7.19 till 14 minus grader - tja utomhus då :) Kände att det va dags o stiga ur sängen o möta min LEDIGA dag.... med frukosten i magen framför en knastrande brasa började solen också stig upp o visa sig!
Sen kom mina egna SOLSTRÅLAR ner för trappan:))
Då är jag mer än redo att möta dagen -
när strålarna visar sig från så olika håll! :)
SOLEN SKINER o vi har nu kl 11.30 tolv minus!

LYCKA känner jag även inför min favvis tidning:



Som jag spanat i igår kväll o idag till fm kaffet :)
Det finns inte ett enda nummer som inte inspirerar o gör mig GLAD o idé rik!
I detta nummer FASTNADE jag för ett såååå FINT golv nämligen detta:



Skulle jag vilja ha i vår nya gästentreé..... får väl se för Bauhaus har vi närmst i Helsingborg o dit har vi ca 11 mil o det är ju lovat snöoväder från onsd.... om det inte blir så mkt med det hela kanske vi tar en tripp dit på lördag!! :)
Jag är ledig heeeela helgen :))
Visst ser golvet helfint ut? :)

För att ta in lite mer VÅR KÄNSLOR här hemma köpte jag igår två stycken FINA pastellfärgade trasmattor på RUSTA:



En i storlek 70*230 för 99 kr och en i storlek 70*130 för 39 kr!! Vilka fynd va? :)
Jag köpte dessa till hallen på ovanvåningen - sen innan har jag likadana i vårt kök.
Jag ÄLSKAR dom mattorna! :)

Jotex katalogen hade i sin VÅR katalog mycket fint också!
Exempelvis denna fin fina burk i ngt hårt pappmaterial:



Nu ska jag myyysa hemma heeela låååånga LEDIGA dagen :))
Ska byta tvätt i maskinen nu o sen ska tjejerna få lite VÅR på sina rum har jag tänkt! Nova har fått nya SÖTA våriga gardiner från Jotex som ska upp - kan visa sen...:)

NJUT av snön o solen - SNART ÄR DET VÅR!! :)))

Väl mött med KÄRLEK // Lisette

**NÄR LIVET KÄNNS GRÅTT - LETA EFTER FÄRG!!**

--------------------------------------------

5 kommentarer:

  1. WOW vilket HELLÄCKERT golv, det var kanonhäftigt tycker jag. Tänk jag har en hel del trasmattor liggandes i källaren, kan inte göra mig av med dem för mormor har vävt dem, men jag är ju inte personen som har trasmattor på golven så de får allt ligga kvar i källaren.

    MYS nu på RIKTIGT RIKTIGT ordentligt min goa härliga vän.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  2. Golvet gillades av mig med.. Ett sånt hade passat i vår hall.. Men den skall inte renoveras än så det får vänta..

    Hoppas dagen har varit bra..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hallo vännen!Vad härligt att vakna och tända brasa.Drömhem bara älskar jag när den kommer i lådan med postis.Den gör att man blir ännu lyckligare och gladere.Fint golv du vill ha det var superläckert.Snygga trasmattor du hittat på Rusta .Vilken läcker hink från Jotex.Ska bli kul att få se Novas nya gardiner.Ha nu en härlig dag och kväll njut och mys Vännen.Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Heeej älskade vän!

    Allt bra hoppas jag!!
    Här går allt sin gilla gång. Ömsom 190 knyck och ömsom slow motion! :)

    I dag är det lungt, har bara ett dagbarn som just nu ligger och sover. Då passar jag på att kika in här och skriva några rader!

    Jag köpte också Drömhem & Trädgård och blev SUPERKÄR i GOLVET!!! Skulle vilja ha det i hallen. Tror bara att jag tröttnar på det ganska fort så jag vet inte om jag vågar lägga in det. Vi skall renovera hallen till våren men vi får väl se vad det blir för golv. Hade tänkt klinker....

    Skall bli spännande att se Novas gardiner. :) Julia har rosa fondvägg (de andra e vita), rosa matta, rosa överkast och rosa gardiner i sitt rum! När vi flyttade in hit för 1½ år sedan ville hon ha ALLT i rosa. Nu har hon ändrat sig och vill ha GRÖNT!! Men det får bli en ny matta och nya vita gardiner. Nytt överkast har jag redan så jag hoppas hon nöjer sig med det :) Något grönt vet jag inte om det kommer att bli...vi får väl se...

    Bilen vi tittade på till Diana i går har hon köpt i dag så nu får jag tillbaka min bil i kväll och kan känna mig som en hel människa igen!! Härligt! :)

    Nu är det dags att laga lite mat till barnen och sedan bär det av till veterinären med hunden för att kolla hennes hemska bula hon har på sidan av magen. Håll tummarna att dom kan trolla bort den!

    Ha det alldeles underbart min vän!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Förresten!
    Vad fint du hade gjort när du fotade tidningen...med ordet LYCKA! Gulligt!!!! :) ♥

    SvaraRadera