lördag 20 februari 2010

VINTER utomhus o VÅR inomhus!

Vet Ni? Jag gillar båda delarna såååå mycket!!
Det är så fint ute med all snö o så varmt inne med vår känslor som jag själv skapar....





Alltså så här har vi det 20 februari 2010 i NordÖstra Skåne!! INte klokt alltså:) Fast det är fint o njutningsfullt så länge man inte behöver ut o köra på vägarna för det gillar jag INTE i detta väglaget!
Vår grusväg tillhör inte den kommunala snöröjningen då kommunen inte äger vägen utan det gör vi själva so bor här.... som tur är han killen som bor längst ut på gatan egen traktor så han har hjälpt oss med värsta snön - vi är ju inte vana vid sådana här vintrar där vi bor!!
TACK snälla Fredrik för att Du hjälpt oss! Goda grannar är GULD värda!!

VÅREN försöke jag dra igång här inne :)
Kolla in galocherna jag shoppade igår!!



Köpte även en fin benvit "korg" - faktiskt på hemtextil avdelningen, men jag tänker förvara potatis i den! Sååå fiiin jag tycker den är!



FRÖER är ju en het sak på våren - det känns vår att frossa i fröer tycker jag!



Denna helgen är jag helt LEDIG med familjen o vi ska bara va hemma - det är sååå sköönt o veta!
Nu ska jag strax inta en Capucchino med maken o sen ska jag baka Rågbullar..... sen rullar dagen på med olika saker..... hela familjen ska ut o bygga värsta snögubben med partyhatt - har Nea bestämt! :)
Jag har lovat Nea o scrappa med idag - det är skoj det!
Ikväll blir det uppesittarkväll med tjejerna som vanligt en lördag hos vår familj - det finns inget goare :)

NJUT av er lördag - det tänker jag göra.... av min alltså *fniss* !
Väl mött med KÄRLEK // Lisette

**Njut av livet var minut.... du vet aldrig när vägen tar slut!**

5 kommentarer:

  1. Hejsan gulliga du ♥ Ja nog är det snö alltid.men mina mindre Änglar tycker det är skoj med både jullovet med snö och nu sportlovet som börjar vecka 8.Så det är skoj.Vilken fin korg du har hittat.Men hallo vilka snygga stövlar .Villha!!!!!Ja här vräker snön ner så idag ka jag bara mysa inne.Ha en härlig lördag vännnen njut och mys Kramelikram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hallå där min KÄRA vän.

    WOW vilka stövlar, vill jag med ha, VAR VAR har du hittat dem?? Korgen med var ju kanonfin.

    Jaaa du snö ja det har vi i MÄNGDER, var ute på tomten där snön var orörd och HELA mitt ben sjönk ner så tala om att vi har fått MYCKET snö denna vintern, älsklingen har nu varit uppe på taket och skottat av det med så inte det rasar in och JÖSSES över metern var det med snö där, nåväl SNART hoppas vi på att våren kommer. Tack för tipset med fröerna, hade glömt lavendel, MÅSTE bara köpa såjord med.

    MYS nu på resten av lördagen.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  3. Njut av ledigheten och av snön du som gillar den :-) Jag avskyr snö och har alltid gjort men får ju gilla läget..

    Ha en goer lördagskväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Håller med dig att det kan vara mysigt med vintern ute och våren inne, men som sagt i mars vill jag ha vår ute också. Tänk att ni också har så mycket snö ute ni också. Mina skor har jag köpt av Domnarvets skor i Borlänge. De åker runt och säljer arbetsskor på olika arbetsplatser. Du får ringa dem och kolla. De har ingen hemsida men du hittar deras telefonnummer om du söker på namnet.

    Ha det bra!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Wow, vilka läckra galoscher du köpt, vill också ha.
    Härligt att du tar in våren det kanske man skulle ta itu med. Fröer är härligt. Jag tycker också att det är vackert med snö men nu får det banne mig sluta snöa för det räcker så gott med det vi haft. Slitsamt att skotta också, tre gånger bara idag.
    Kramar Lena

    SvaraRadera