måndag 1 mars 2010

Ny månad o våren spricker igenom....



Ja, tänk att det redan är Mars månad!! Tja, eller redan vet jag inte förresten....
jag har LÄNGTAT LÄÄÄNGE nu känns det som :)
Mars månad är en VÅR månad o jag fyller år i denna månaden :)
Brukar va SNABB med Påskliljor o Penseér i krukor, men i år har ju naturen satt sina klara spärrar på den fronten! Vår lokala Plantskola 2 km bort öppnar nog snart för säsongen o jag brukar nog alltid va ibland dom första o stiga över tröskeln dit in:)
Dom första VÅR blommorna är speciella för mig :)
Vet inte om jag nämnt det, men jag är utbildad Florist - har gått o tagit examen på Ingvar Strand´s BlomsterSkola i Oxie/Malmö 2001. (www.isbs.se) Skolan är ledande inom Florist utbildning i Sverige o jag är MYCKET glad att jag tog steget o gick den utbildningen - även om jag inte jobbar som Florist idag, men utbildningen har hjälpt mig i min skapande förmåga privat vilket jag är tacksam för.
Blommor för mig är lika självklart som att ha barn - en mycket självklar självklarhet!:)



Idag har det regnat mestadels hela dagen här - vilket egentligen inte är så bra med tanke på att det blir ännu mer vatten, men samtidigt så försvinner ju snön i varje fall!! :)) Vi kan snart skymta singel stenarna på vår 40 m långa gång från grindarna upp till gästentreén - tjoho!! :))))))))

Imorgon har jag en likadan arbetsdag som idag - en kort dag på arbetsplatsen!
Sånt gillas ;) Som om inte detta är nog så är jag sedan LEDIG onsdag o torsdag:))))

Hoppas Ni alla fått en lika go start på vecka 9 som jag fått1

Väl mött med KÄRLEK // Lisette

**Livet har många sköna stunder!**

2 kommentarer:

  1. Jag har tagit in våren med lite pärlhyacinter idag.. Och ute skiner solen så nu ÄR det vår :-D

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. VÅREN är på väg, YIPPEEEEE, längtar nu efter att få se lite GRÖNT GRÄS istället för MÄNGDER av vit snö, men det kommer väl så småningom. Såg i tidningen att en husägare här i stan redan har fått upp sina snödroppar i trädgården, mysigt.

    KRAM KRAM

    SvaraRadera