onsdag 3 mars 2010

Idag har det alltså äntligen hänt!!



Solen har visat sig heeeela dagen o bevisat att VÅREN är på G!!! :))))

Idag har jag haft en helgo ledig dag - Nea skulle börja sina sexårs förberedande träffar inför skolstarten till hösten! 29 st skolglada, men nervösa fnittriga barn samlades vid dagis med medhavd frukt o dricka o begav sig till skogen med fröknarna vid nio i fm :)
Då hade jag o Nova packat fika o varm choklad o promenerade till lekplatsen andra sidan byn - solen sken så in i på lekplatsen!! 14 grader i solen har vi minsann haft idag - de Ni! ;)

Väl hemma igen blev det soft läge m två trötta, men GLADA tjejer! Mys mys mys :)
Gjorde Smootie till mellis o polarmackor - mums!
Sen har Nea haft sin gymnastik o då drog jag en repa på stan.... shoppade fina tunikor o byxor till tjejerna på Lindex (dom har mkt fint där!) o på Åhlens blev det inhandling av FINA påskägg till tjejerna! SNART drar det till Påsk o festligheter här hemma.....! Skoj :)

Fick veta idag att den 3 maj släpps boken:

Så håll utkik Ni som är intesserade av shabby chic inspiration!
Den tidigare boken "Inred o dekorera ljust o lantligt" är helt underbar! :)

Nu ser jag fram emot morgondagen... ska plantera fröer bla - igår kväll gjorde maken ett enkelt, men fint o funktionellt bord till mig där fröerna ska gro i solen framför vårt vikväggsparti fönster - han e duktig maken min, det e gott med en egen snickare ;)
Visar e foton när fröerna är sådda o allt är iordning på nya bordet! :)
Senare på em imorgon ska vi hela familjen på Kina Restaurang o sen bada på badhuset! MYSIGT! :)

Lev livet fullt ut! /Väl mött med KÄRLEK! /Lisette

4 kommentarer:

  1. Tack för dem fina orden hos mig :) Visst är det skönt med sol. Jag vaknade idag av att solen lös in och det har varit bara -3 grader. Det gillar vi :)
    Hoppas din dag blir lika fin imorgon. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Härliga solen!!!!

    Den boken skall jag införskaffa, såg det för ett tag sedan att den var på G :-)

    Njut av torsdagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken gullig hälsning hos mig!!Vilken fin och mysig blogg du har!!Här kommer vi ses ofta!

    Många kramar Veronica.

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Här är det långt kvar till våren, -20 på morgonen men strålande sol i några dagar. Härligt : ) Tack för bok tipset den måste jag köpa. Har Inred och dekorera ljust och lantligt. Av Anna Örnberg. I den är det med några hem som ligger här ute där jag bor. Kram Bittan

    SvaraRadera