onsdag 31 mars 2010

PÅSK helgen kommer med ilfart nu!!!


Ja, idag har jag haft första lediga dagen av mina nu fem på raken - det har varit GRÅTT väder o jag har verkligen inte varit i toppform idag! Trött o glåmig o börjar tro jag håller på o bli sjuk..... fast det kan ju va vädret!! HOPPAS!!!

Ser Ni bilden med SNÖDROPPARNA jag visar idag överst här - är det inte en UNDERBART fin vårbild?!!
Bilden är tagen ifrån boken BLOMSTRANDE IDEÈR skriven av Minna Mercke Schmidt - som även har bloggen www.blomsterverkstad.blogspot.com
Boken är underbar - o även hennes blogg.
Boken kommer från Semic Förlag o finns att köpa bla på Adlibris.com

Imorgon är det utlovat att solen ska titta fram.... det hoppas jag på! TJOHO va härligt! Då ska vi VÅR STÄDA lekstugan o ta en fika på terassen där....
Visar Er ett foto från i somras....



Idag har jag förberett inför morgondagens tripp till Blåkulla :))
Tjejerna ska få bli små söta Påsk kärringar o sen beger vi oss först till mina föräldrar med en Påsk blomma o tar en fika där o sen till tjejernas farmor o farfar för o ge dom också en påskblomma - o där vankas det påsk mat!
Ser fram emot Skärtorsdagen!

Önskar Er alla mysiga Påskbestyr - låt det inte bli ett tvång utan bjud med hjärtat!
Det ska va skoj o fira!

Väl mött på min sida! /Hjärtekram till er alla goa besökare! //Lisette

*Dagen idag är en märklig dag - evighet fram o evighet bak!!*

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt underbart vackert att se de första små snödropparna skina med sin vita glans, njuter ju lika mycket varje gång, härligt.

    Krya nu på dig och var rädd om dig så du inte blir sjuker nu.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen!!!!Hoppas inte du bli sjuk nu .Du som ska ha gäster och alltin fia födelsedag.Hålle tummar och tår.Mysig bok vekar vara bara så underbar!!!!Ha det gott i påskpysslandet.Päskkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ta det lugnt på kvasten, det är många i luften som skall till Blåkulla..

    Ha nu en goer skärtorsdag med dina fina påskkäringar..

    Kram Mia

    SvaraRadera