onsdag 24 mars 2010

VÅREN ÄR HÄR......LIG! :)

Ja idag har jag verkligen FÅNGAT VÅREN!! Tog en runda i vår trädgård som snart är helt fri från snötäcket!! Där förevigade jag med kameran SNÖDROPPAR - sååå ljuvliga!



Tyvärr är trädgården just nu så sank så man ska nog försöka låta naturen ha sin gång o torka upp lite innan vi traskar mer där nu på ett tag så man inte förstör marken alldeles...... det spritter ju i ben o armar att få komma igång ute :)) så SNART hoppas jag man kan ta fram krattan o bege sig ut med gummistövlar o nyinköpta trädgårdshandskar i högsta hugg :))))

Jag fångade lite andra VÅR blommor också på foto idag hemma hos oss - fast dom har jag själv planterat lite här o var för o LOCKA våren ännu mer :)









Ja, nu har jag idag o imorgon som mina fridagar denna veckan - det är alltid lika härligt med hemma dagar fyllda av mys o vardagssysslor! Jag trivs med livet som allra mest då! :) Hade en vännina hemma häromdagen på en fm fika - o när hon väl kom hem så skickade hon ett sms o tackade för fm kaffet o för att jag va en sådan inspiratör!! :) Sms:ade o frågade hur hon menade då!:)) Fick till svar att jag var inspirerande med hela mitt hem o att vi hade det så varmt o välkommet o ombonat hemma! DÅ BLIR MAN GLAD! :))))))) Jag svarade att mitt hem är mitt livsverk, min dröm, mitt liv, mitt stora intresse - jag ÄLSKAR o va hemma!

Nu är PÅSK i antågande o då ska vi fira en FÖDELSEDAG i familjen så jag planerar o grejar inför stundande dagen lite smått - vi ska bjuda BUFFÈ då med allt vad det innebär - ser jag fram emot!

VÅREN har tom Nea - vår stora sexåring, fångat!
Denna björkkransen har hon gjort o hängt på vår dörr i staketet!
*Himla kärt tycker jag!*



Nu vill jag önska Er alla en forts goo VÅR vecka!

Väl mött med VÅR KÄNSLOR //Lisette

**Marken åter i grönska står - ty nu är det åter ännu en vår!**

--------------------------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. Ja blött på gräsmattan är det här med men fortsätter vädret som idag så har det snart torkat upp och man kan gå på den utan att bli blöt om fötterna och förstöra den..

    Ha du med en härlig fortsatt vecka med härliga lediga dagar.. Är med ledig ett par dagar nu och jobbar sen i helgen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Är du RIKTIGT SÄKER på att du inte vill ha mera snö, du har inte ångrat dig??? Jag delar ju GÄRNA med mig av detta vita som ligger som ett tjockt täcke över våran gräsmatta......

    Jag LÄNGTAR tills jag ser så mycket grönt som du nu gör, NJUT åt mig med vännen.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera