lördag 20 mars 2010

VÅRDAGJÄMNINGEN


TÄNK att ÄNTLIGEN är VÅREN här - i varje fall enl almanackan! :)
Ja, jo men jag ska inte säga så för hos oss smälter snön undan ganska fort tycker jag - det trodde ju inte jag i varje fall.

Idag gick jag ur sängen 6.20!! På en lördag - japp :) Du läste helt rätt! :)
Jag ÄLSKAR morgonen - en ny orörd dag ligger framför o det finns iget bättre än o få rå om sig själv i tystnaden en stund varje morgon enligt mig! Det behöver inte alls va någon lång stund, men en stund med en mugg te, kanske en tidning o TYSTNADEN - tror faktiskt att det är just den som är det bästa med hela stunden :)
Den ger mig ENERGI att möta min dag - bra eller dålig - o jag kan då lättare hantera min dag än om jag skulle vakna hejdundrande trött o försovit mig ex.

Solen skiner här fast det är lite disigt..... jag ska jobba fem timmar i em o för övrigt är min helg ORÖRD - fast inte oplanerad :)
Idag fick tjejerna ett helt nytt Playmobil skepp FULLT av medföljande saker - så jag vet ju vad dom kommer roa sig med när jag jobbar o maken spikar panel :)))))
Ikväll blir det uppesittarkväll - som vanligt hos oss en lördag :)
Med det menas (enl våra flickor!) godis, chips, dip o morotsstavar vid tv:n :) Det brukar va lite sisådär med det där "uppesittar" för vid kl 21 är både TRÖTTA o brukar fråga efter "när ska vi få lägga oss"? :)) Gott o höra att man har NÖJDA barn!

Imorgon ska vi hela familjen på SKO jakt till oss alla! VÅREN nalkas ju med stormsteg o det finns MASSOR av VÅR skor i butikerna! HERE WE COME! :))
Sedan ska vi på UNDERBARA BARN mässan i Kristianstad - det ska bli superskoj!
Klicka på min rubrik VÅRDAGJÄMNINGEN så kommer Ni till Yllan´s hemsida o kan kolla in vad vi ska på! :)



Nu ska jag dricka kaffe med maken innan plikten kallar några timmar!
Ha en supefin helg alla goa :)

Väl mött med KÄRLEK / Lisette

*Va rädd om Din stund, Din tid på jorden!*

*****************************************

3 kommentarer:

  1. Ha nu en riktigt bra lördag och njut..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej

    Hoppas att du har haft en fin helg med familjen och tack för semlan!!Hi hi Hoppas att din vecka börjar bra!

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Lisette.

    Så kul att du lämnade en kommentar inne hos mig så att jag fick chans att hitta till dig :)
    Och tack för dina kloka och snälla ord, de ska jag packa ned i min ryggsäck och bära med mig :)

    Hoppas att skojakten gick bra och att ni hade trevlig på mässan,

    kram Annika

    SvaraRadera