tisdag 6 april 2010

Hej alla goa!

Oj, jag har visst inte varit här sedan Skärtorsdagen!! *förlåt!!*

Det har varit en mycket fin påskhelg för mig o min familj´s del -
SKÄRTORSDAGEN - for vi hela familjen till Blåkulla :)) dvs först till mina föräldrar med mina påskakärringar - där vankades det fika - sedan for vi till Stefan´s föräldrar o där vankades det påskmat!

LÅNGFREADGEN - va det sååååå FINT solskensväder så vi gjorde oss klara i ett naft o begav oss ut i trädgården för o fixa med alla vårbestyr - såå roligt det är att trädgårds säsongen satt fart!!! Vi fikade på lekstugans terass i gassande solsken *helt lovely* :)

PÅSKAFTON - skulle ju vi ha födelsedags bjudning för mig med Påskbuffé o det hade vi! En trevlig afton som avslutades med ost o kex i bingen - ja inte med gästerna då;) Utan med maken min! :)


PÅSKDAGEN - for vi tidig morgon för o hämta vår KONJAC - en Amerikansk Cocker Spaniel hane på tio veckor, kolsvart e han :)
Måste ju visa Er en PÅSKKÄRRING som fanns på ditvägen i ett litet samhälle mitt på deras biltorg!!!


Valpen fanns i Nässjö o dit har vi ca tjugotvå mil - en lång men mycket rolig dag blev det! Först besökte vi min fina vän Carina o hennes sambo Lasse i Nässjö där det bjöds KrabbPaj o sallad, kaffe o kakor o mycket trevlig samvaro sen bar det av andra sidan Nässjö för o hämta vår GODING! Han är helt bedårande, oslagbart fin o go:)))



ANNANDAG PÅSK - kallade plikten på mig på em så då myste familjen hemma med Konjac o njöt av hans närvaro - härligt!

Nu är påskhelgen ett minne blott o jag hälsar vardagen VÄLKOMMEN - jag ÄLSKAR ju den! Alla vanliga vardagliga bestyr - dom som är livet! Dom ÄLSKAR jag :)
Dessutom är det ju VÅR - härligt, minst sagt :)

NJUT av din vardag! /Väl mött på min sida //Lisette

3 kommentarer:

  1. Men gud! Det är ju tortyr att bara få titta på Konjac på bild! Jag vill pussa och gosa live!!!! Han e absolut helt bedårande söt!
    Hälsa de lyckliga tjejerna från mig!
    Kraaam!! <3

    SvaraRadera
  2. Du har med haft en härlig påsk lixom jag :-)
    Mysigt med valp i huset, en dag kommer det att flytta in vovve hos oss med men det får dröja ett tag till..

    Ha nu en bra natt och en härlig onsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du tagit, kul att få se er nya familje medlem! Kan tro att det blir mycket mys och lek nu : ) Kram Bittan

    SvaraRadera