onsdag 7 april 2010

Det spritter i kroppen o den ropar...


... lika mycket efter värme o solsken som naturen gör i sitt skede av VÅREN!
Idag har solen verkligen lyst hela dagen!! Ovanpå det har jag varit ledig nu i två dagar o verkligen njutit av trädgårdsgöra med mina tjejer o vår busiga Cocker KONJAC! Han har gassat i solen på gräset medan tjejerna lekt i lekstugan o jag fejat mest med krattan o plus att jag börjat så smått o plocka fram ur förrådet - känns som o stiga in i en värld man nästan glömt fanns....:) HÄRLIGT o plocka fram allt igen! Mitt planteringsbord i Acaciaträ o zink är framme o självklart invigd :) Ska göra en vrå i trädgården som ska bli MIN :) planteingshörna..... *drömmer*
Jag får såå måånga ideér när våren spricker igenom....!! :)

Nu kommer snart maken min från jobbet o då ska vi grilla kryddkorvar o tjejerna har beställt hot dogs m min hemmgjorda potatismos :)
Solen skiner underbart gott!
Sen senare ikväll ska jag ta bort all påsk - för det har jag inte velat va inne o göra när det varit så fint väder!

Imorgon ska jag iväg med två av mina jobbarkompisar på kurs - Svenska Spel kurs - vi ska lära oss om Tips, Lotto, Matchen, Bomben - ja ALLT som finns på Spelmaskinen på jobbet! Man kan känna sig MYCKET liten ibland när dom som kan kommer o ska spela - o man som står bakom disken kan NADA!!! Det gör ju inte saken bättre heller att man som jag är sååå ointresserad av sport så bara pga det inte fattar något :)
Så det ska det bli ändring på.... e det tänkt:)

Njut av allt fint i vårens tecken! /Väl mött! /Lisette

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin blogg du har! Är lite svag för rosa jag... :) Härligt att vara ute och fixa i trädgården. Som lägenhetsboende saknar man sånt, särskilt när vårvädret börjar stråla. Ha det fint!

    SvaraRadera