lördag 15 maj 2010

SKÅNES DJURPARK

Hej alla fina!

Idag har vi haft ett trist gråväder, men det har varit varmt i luften ändå!
I fm plockade jag med ditt o datt här hemma ,medan tjejerna lekte fint med varandra. Maken har varit o köpt en ny vit par innerdörr som ska sättas in till vårt gamla vardagsrum - som numera är matplats till köket. Sen har han hämtat sättsand o fyllt i gropara på vår grusväg. Skönt o får det gjort!
Nu i em bjöd mina föräldrar middag - pappa hade grillat kycklingfileér o kotletter o till det bjöds det potatis gratäng, sallad, kokta grönsaker o sås.
Sen blev det fruktsallad, grädde o kolasås...som om det inte räckte blev det kaffe o kakor!! Hu, nu e man mätt för resten av helgen!! :)) TACK mamma & pappa!

Idag tänkte jag visa er goa fototn från 2 Maj då vi besökte Skånes Djurpark:











Detta är en jättefin o lagom stor DjurPark tycker vi - dit har vi ca 7 mil enkel resa. Höjdpunkten är helt klart BJÖRNARNA tycker vi - så mäktiga djur!!

På tal om djur - när vi körde hem från mina föräldrar ikväll kör vi samma håll som jag alltid kör till mitt jobb o där o där är en mängd djur längs landsvägen.... kossor o deras små goa kalvar gick i hagarna ikväll *SÖTA!* för o inte tala om fåren o deras små lammungar!!! Hästarna är också i hagarna o det är också mäktiga djur! TÄNK SÅ FINA DJUREN ÄR!!
Konjac skällde som bara den på kossorna så dom backade i hagen :)))
LOVAR att ta med kameran någon dag o föreviga foton från min fina landsbygd!

Nu ska jag lördagsmysa i hemmets goa vrå! Sen får vi se vart söndagen "tar oss"! :)

Välkommen tillbaka! Kram Lisette

*HEM ÄR DÄR DE DU ÄLSKAR BOR....*

-------------------------------

2 kommentarer:

  1. Vad gott det lät med grillat. Fin tur till djurparken hade ni med haft ser jag! Mysigt. Kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tur ni hade till djurparken.Vad gott med grillat..Härliga bilder.Önskar dej en skön söndag kramar Rita ♥

    SvaraRadera