lördag 12 juni 2010

En lisa för själen


Detta är en underbart fin bok!
Jag kan känna att den ger mig feedback på mina tankar o jag kan verkligen känna igen mig i denna boken!

Att va i sin trädgård o påta o greja, fixa o dona -
för MIG är det verkligen EN LISA FÖR SJÄLEN!
En trädgård ska inte va något jobbigt o betungande - jag brukar säga att känner man så är man ingen husmänniska... åtmisntone inte någon trädgårdsmänniska o kanske egentligen skulle man då ha ett parhus med liten täppa bara istället.
Vi har en trädgård på 2500 kvadrat med all trädgård på en sida huset - så den upplevs STOR. Vi har ingen naturtomt som växer vilt någonstans utan allt sköts med varsam hand av mig o maken.
Detta ger oss ett lugn - man är tillfreds med tillvaron på ett näst intill obeskrivligt sätt!

Jag minns när vi köpte vårt hus o vänner till oss oberoende av varandra kom o hälsade på o sa: VA? Är allt detta Ert??? VEM ska sköta detta?? :))
Då a hela trädgården igen växt med 70 tals buskar dvs tuja, o marktäckande barrväxter - hu vilken hemsk start!!! :)) Häcken växte in i trädgården ca 3-4 m av Hagtorn!!! För er som inte vet är denna växt FULL av taggar!!! Denna klippte/sågade vi ner o grävde upp..... sen satte vi Avenboks plantor o idag - fem år senare - har vi en 2,5 m hög o 80 cm tät o fin häck!! Snacka om att naturen ger valuta för jobbet!! :)
Naturen ger en tusenfalt tillbaka - bara man är öppen och villig att se det!!

Jag är så GLAD o tacksam att vi köpte vårt hus "på landet" - vi bor i en gammal del av byn där det är hus fr 1900 talets början o andra sidan byn (en större väg o en bäck skiljer oss) finns hus fr 50-60-70-80-90 talet. Vi bor i ett samhälle fast ändå med "landet känsla" - o det är just den jag/vi inte vill va utan :)


Nu vill jag med denna bedårande bild önska er alla en fortsatt fin helg - njut o hoppas att sommaren snart visar sitt rätta jag!!

Väl mött på min sida//Lisette

----------------------------
*Barnen är jordens levande blommor!*

1 kommentar:

  1. En härlig helg till dig med...trädgården är jättefin! kram semlan

    SvaraRadera