onsdag 16 juni 2010

TRÄDGÅRDSLIV.....

Ja, alla som läser här o som känner mig VET att jag ÄLSKAR min trädgård!
Nu har vi tagit tag i ett av sommarens projekt - att utveckla trädgården!
I måndags kväll planterade maken min tre stycken HängBjörkar! Vi ska skapa en "dunge" har vi tänkt.... dom är placerade i en trekant o i mitten ligger en stor sten som vi ska "bygga vidare på" - tja inte bygga på stenen :) men runt om stenen!:)
Hängbjörken blir ca 10 m hög o är relativt snabbväxande... så vi får väl se hur det blir till slut!

Nu börjar ju snart - eller ja, den är väl redan påbörjad egentligen - säsongen med o göra sylt o saft o dyl. Jag ÄLSKAR den säsongen!:)
Igår köpte jag syltsocker så jag kan greja när lusten faller på!
Vi har ju jordgubbsodlare o äppelodlingar mm in på knuten där vi bor.... vi brukar plocka HALLON också några km bort - det tycker jag är suveränt gott!
Hemmagjord hallonsylt.... mums!
En MYCKET BRA sida på nätet fullspäckad med recept är www.kokasylt.se
där kan man få mycket fin inspiration! KIKA IN!!


Nu ska jag ladda tvättmaskinen innan jag beger mig ut på en runda i trädgården....

Ha en underbar onsdag.... Solskenskram från mig - himlen är blåååå!! //Lisette

*Bakom varje moln finns en ljusning.....*

-------------------------------------------

1 kommentar:

  1. Visst är det bara så underbart ute nu.Idag skiner solen och det är bara så underbart.Vad stor Konjac har blivit.Skönt att han är rumsren .Han är ju bara så himla söt.Önskar dej en härlig dag vännen.Krama Rita ♥

    SvaraRadera