onsdag 11 augusti 2010

Underbara verklighet!

Ja, nu börjar den efterlängtade semester´n för i år sjunga på sista versen....
men jag hänger inte läpp för det - jag ÄLSKAR vardagen!
Vardagliga saker - det är väl det som kallas livet!

Igår kom Nova (3,5 år) in o sa "jag har en sak till dig, mamma! En blomma jag plockat alldeles själv! Den får du för att jag älskar dig"

Denna underbart fina KLEMATIS blomma hade hon plockat i trädgården! :)
Den gör sig inte rättvisa i färgen på fotot för den är LILA - inte blå, men så
vacker den är ändå!! Hihi - vilken rim jag fick till där :))

Det är just sådana stunder som man bara vill MEMORERA så gott det bara går i livets album....:) Man samlar skatter varje dag - det finns dyrbara skatter runt varje hörn... man måste bara lära sig uppskatta o se dom!!

Vi har en annan ny SKATT i vår familj..... Denna:

:))) En gammal (1985) husvagn, men i ett MYCKET fint skick!
Fräsch, ren o fuktfri!
Vi har länge sagt att en dag ska vi "bli-med-husvagn".... o nu va vi redo - o vi hittade PÄRLAN som föll oss i både smak o pris :)
UNDERBARA turer har vi framför oss med "hemmet-med-oss" - jag älsar ju o va hemma så det passar perfekt :)
Jag har grejat o fejat i vagnen idag.... men det är bara början *fniss*
Mamma´s vännina har som vinterprojekt att sy ny klädsel till dynorna i den.... o jag ska sy nya gardiner - både till husvagn o förtält.
Förtält ja - det är nytt o bara uppsatt två gånger så även det kändes så himla fräscht. Jag som är petig :) med färger etc tyckte att det va suveränt med ett grått tält - o sen fick vi en NY förtältsmatta också i husvagns butiken när vi köpte husvagnen! KANON BRA!
Att köpa husvagn via en handlare är bäst - man får mycket saker "på-köpet" då.
Vi fick ny vattenbälj, kablar, en ny P11 gasoltub (nypris ca 1000 kr) + att den som står i vagnen är helt full m gasol också!!
Vi fick ett reservhjul - inte så kul o bli ståendes utan! :(
En ny Porla Potti dvs toalett o medel till den till ett värde av ca 350 kr - medlet då alltså:)
Sist, men inte minst en flaska CINZANO som grattis till affären - fick vi av säljaren i butiken! :))
Imorgon tar vi första turen.... som går till ULLARED :)))) o dess camping! :)

NJUT av din tid o dina skatter - du har dom runt hörnet....!

Nu ska jag baka kladdkaka o överraska familjen med.... //Regniga kramar Lisette

..................................................................

1 kommentar:

  1. Ha en bra tur till Ullared, kanske det perfekt astället att öpnna Cinzanon ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera