torsdag 30 september 2010

Tre månader kvar på året!!


Det känns konstigt att det är sista dagen på september idag.... o att det är tre månader kvar på året.... o ännu knepigare att om två månader är det 1:a advent!!

Idag har jag för mig veckans sista fridag.... har en go hemma dag med städning, tvätt plus att jag ska baka... maken fyller trettio fem näst kommande helg!!
Har idag planerat paket o mat - så nu måste jag skrida till verket!

Det börjar bli riktigt kallt ute nu! I morse hade det till och med frusit här - is på bilarna!! En del skolbarn är fortfarande sommarklädda - jag tycker så synd om dom :( går o drar in armarna i en tunn fleece :( med tunna tygskor! Undrar om föräldrarna själva skulle vilja gå klädda så? Fast jag tror folk idag är så stressade att dom inte tänker överhuvudtaget ibland - tyvärr!

På tal om kalla dagar så har nu vår kanin, ,STAMPE, fått flytta in i sitt nya PALATS :)


Vi fick skynda oss så han inte hann o få sin vinterpäls - för då hade han fått va kvar ute ännu en vinter. Jag tycker synd om honom att han ska va utomhus när vindarna viner o det är så o kallt - han har ju dock haft vinterbonad utomhus bur, men ändå....:) Han är ju ett större sällskap inomhus också!
Först hade vi tänkt o ha buren på en golvplatta på hjul..... men insåg ganska snabbt att det hade nog inte gått... svaret får Ni här:

Han är duktigt NYFIKEN!! :)
Så Stampe´s nya hus hamnade en bit upp på väggen på tre vita väggkonsoller!
Där är den perfekt! Konjac spanar från golvet o Stampe kan känna sig trygg!
Alla nöjda o glada :))

Nu ska jag fortsätta med min dag här.... har några timmar nu innan jag o NOva ska hämta Nea i skolan... bäst o ta tillvara sin tid! :)

Njut av tillvaron - det gör jag!

//Kram Lisette

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera