torsdag 14 oktober 2010

Ännu en höstdag har börjat....

... o tänk att vi är snart i mitten av oktober!!!
Advent kommer närmare med RASKA steg - I LOVE IT!! :))
Igår köpte jag Allers JulMagasin... massor av inspiration:)
Har idag beställt:

på Adlibris.se - det är ju snart dags o börja baka o framför allt pyssla med JUL som tema!
I den stora butiken som jag jobbar i har vår JUL MARKNAD snart öppningsdags... jag är som ett barn på JULAFTON :)) Så roligt! :)
Eftersom jag jobbar mitt i julstressen med en massssa stressade kunder så försöker jag personligen ha mina juklappsinköp avklarade till december månad börjar - så jag slipper va en av dom som stressar! :)
December ska ju va en mysig o go månad - INTE ett måste!!!!!
Det krävs bara lite framförhållning o planering :)

Nu till helgen ska vi köra o titta på - köpa? - en ny spis/ugn. Den gamla är TRIST o baka i för det är bara varmluften som fungerar :( så nu SKA vi ha en ny! JIPPIE :)
När den nya är installerad då ska jag BAKA... o även börja göra mer middagsmat o dyl i min LERGRYTA


- i den kan man i stort sett göra ALLT.... grytor, kycklingrätter, färsrätter, baka bröd mm. Det är nyttig o fettsnål mat - inget fett behöver tillsättas!
Man bara lägger ner det som ska tillagas o sen sköter det sig själv i ugnen - o man får tid o göra annat under tiden!! ME LIKE :))

Idag har jag en ledig fm.... tja, några timmar in i eftermiddag också faktiskt :) sen kallar plikten några timmar.... nu ska jag ladda tvättmaskinen o sen ska jag o lilltjejen läsa en bok o myyysa!

Njut av tillvaron - det är DU VÄRD!

/Kram Lisette


************************'

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera