torsdag 16 juni 2011

S O M M A R


Sommarlov!!
Nu har Nea gått ut skolan för allra första gången!
Avslutningsdagen va grå i vädret.... regnet kom när vi kom ut ur kyrkan :(
Avslutningen i kyrkan va i blandad kompott med sånger, musik o diktläsning av många, fina begåvade elever! ROLIGT o få va med om!
Sen körde vi tjejerna till mina föräldrar där dom lekte medan vi jobbade - väl hemma hade jag förberett lite fest för skoltjejen! Dukat festligt m flaggspel i taket, servetter o sugrör o jordgubbstårta m flaggor på!
Tjejerna fick vars ett sommarpaket med PlayMobil innehållande ett slott, hästar, prinsessor mm. Dom ville knappt lägga sig :)
Dom fick även vars en stor, silver berlock föreställande en tjej - ska köpa länge silver kedjor till dom med nu bara.

Min semester börjar på måndag - fast jag ahr ledig dag fred, lörd, söndag & idag är jag hemma pga att jag gick hem med huvudvärk :( som hette duga igår eftermiddag!!
Sov ett par timmar på eftermiddagen.... kände mig bättre, men hade ajaj när jag la mig igår kväll.... vaknade i morse o har en förbaskad syn idag!!
Ser knappt bladen på träden ute! Kan det va pga synen som jag har ajaj i huvudet?!
Jaja, man börjar bli till åren kommen!!
Idag blir en sån där LUGN hemmadag så jag kan ta igen mig - går med mina glasögon på näsan som jag är MYCKET dålig på och använda!! :(
Har faktiskt bakat.... Ett braspannevetebröd - eller som Ernst Kirschsteiger sa när han gjorde det ÄppelPizza! Fantastiskt GOD faktiskt!
Man gör en vanlig vetebrödsdeg o kavlar ut den på plåten.... lägger på äppelbitar, råsocker, kanel o LITE salt! In i ugnen ca 10 min 225 grader. MUMS till sommarfikat!

Imorgon när maken kommer hem har vi fyra veckor tillsammans framför oss!
Efter dom fyra veckorna fortsätter maken med ytterligare tre veckors ledigt o jag jobbar ett par dagar för o sedan ha en veckas fritt till!
Känns fantastiskt SKÖÖNT!! SEMESTER!!!
Då ska vi.... fira midsommar i glada vänners lag, besöka Astrid Lindrens värld i Vimmerby, ta husvagnen med oss till FINA Västkusten - Kungsbacka, Lysekil, Smögen o en vända om Ullared/Ge-Kås på hemvägen :)
Det blir en tur till Danmark o dagsutflykter bla till fina Kivik.
Vi har ju en del hemma också som vi vill göra på semester´n.... staketet ska målas, altanen ska snickras klar mm. Gå på lokala loppisar - vilket vi börjar med i helgen! I LOVE IT! :))

Ser mycket fram emot en finfin sommar o önskar er detsamma, fina Ni!

S O M M A R K R A M // Lisette

---------------------------------
Livet är för kort för att inte tas på allvar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar