torsdag 14 juli 2011

S E M E S T E R

Hej alla goa läsare!
Har ju inte skrivit sedan det blev sommarlov!!
Oj, va tiden rusar.... Har ju semester! :)
Nea´s första sommarlov är här....
Avslutningsfin:


Vi började vår semester med att va hemma o fixa o göra fint i vårt "gamla" vardagsrum - det blir att vi säger så bara för att vi byggt till ett nytt vardagsrum på huset. Resultatet blev jättebra - min make e DUKTIG! :)
Efter det begav vi oss till vackra VÄSTKUSTEN - Kungshamn, där vi bodde på SOLVIK´s Camping:

- som jag mycket varmt kan rekommendera! Rent, fräscht, snyggt, renoverat o allt i sin ordning överallt! Mycket imponerande - fanns inget att klaga på!
Alla campingplatser hade eget vatten o avlopp! Det va barnaktiviteter varje förmiddag mellan lö 10-12 -- så då såg vi knappt röken av tjejerna :)
Lekplatsen va rejäl o det va annorlunda roliga saker att leka på där.
Tjejerna träffade kompisar som dom lekte med - härligt med spontana barn!

Sen har vi varit hemma några dagar för o packa om o bege oss till:

Där har vi bott på Björkbacken´s stugby, hotell & camping -- inget ställe som va någon höjdare.... i varje fall inte för tält/husvagn.
Fast Astrid Lindgrens Värld va TOPPEN, men mer än en dag hade vi aldrig orkat!
Pippi e ju en klar favorit....

Vi har haft en helgooooo semester....Min är slut på måndag, men innan dess..... Ikväll är maken o jag barnfria (händer typ max två gånger om året!!) o snart kommer maken hem - då ska vi "pilla" räkor o äta dom med goa tillbehör som jag förberett... lördag ska vi på bröllop - våra goa vänner Joanna & Christopher gifter sig!
Sen har ju jag det så bra så efter några dagar på jobbet infaller min FRI vecka!!
Då jobbar jag inte alls :) Maken har tre vekcor kvar när jag går på o jobbar på måndag så på så vis får vi ännu en vecka tillsammans snart igen! JIPPIE!
Då blir det o packa husvagnen o bege sig till någon av våra, fina närliggande campingar för o slappa & njuta av att va tillsammans!

Må så gott alla semesterfirare o SKIT i ifall det regnar! :)

1 kommentar: