måndag 10 oktober 2011

H Ö S T

Ja, nu alla goa läsare har det verkligen blivit H Ö S T!!
Jag e ju en gillare av den årstiden - jag gillar väl egentligen alla årstider på något sätt.... var o en har sin charm liksom :)
Fast hösten e nog min favvis ändå när allt kommer omkring :))

I helgen som gått har vi firat min make´s 36 års dag!
Jag ÄLSKAR o fixa, duka, planera mm när det är bjudningar.... På min mans födelsedag faller det sig ju naturligt att det blir HÖST tema - så det från gick jag inte i år heller..... kan visa bilder mot slutet av veckan.
Idag skulle jag jobbat fr 12-19 fast halvvägs till jobbet ringde dom fr Nea´s skola o sa att hon va dålig :( i feber, frossa o huvudvärk - så det va bara o vända om hem o hämta henne! Sen har eftermiddagen varit soft... jag har tvättat några maskiner tvätt, bakat en braspanna m sockerkaka, äpple,kanel o socker - så vi kan ha något gott till kvällsfikan nu när dagen blev såhär tokig!!

Regnet det öser ner o det är verkligen H Ö S T idag..... Har lagt ner mössor o vantar i tjejernas dagis/skol väskor nu för det kan va ganske rått i luften nu när vi kommit ett par veckor in i oktober..... Raska kliv mot Advent :) ME LIKE! :))

Nu ska jag fixa en go torskgryta o koka potatis tills mannen kommer fr jobbet..... han har jobbat på ett tak idag (han e snickare) så jag får tända brasan till honom tills han anländer :) Tur han inte e så hemskt frusen av sig, men lite brasmys e ju aldrig fel :)

Njut av höstens mysiga stunder.... jag kollar in igen här mot slutet av veckan med nya bilder fr helgen som gick!

Tjingeling o på återseende// Lisette :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar