lördag 31 oktober 2009


ÄNGLAR....
När jag kom från jobbet i fredags kväll hade jag fått ett såå kärt kuvert i brevlådan!! Ett rött kuvert m fullt av såå fina bokmärkesänglar överallt... inuti låg vykortet Ni kan se i bild här ovan!! SÅ VACKERT!! :)
Bara bilden o texten gör ju en helt överväldigad!!
På baksidan stod det: "Till Lisette, min allra käraste vän!
Tänk vad livet vore trist om vi inte hade varken kärlek eller änglar (vänner) omkring oss. DU är helt klart en ängel här på jorden. Tack!
Kram C"
Alltså jag finner knappt inga ord! Min fina vän som skrivit detta har jag träffat här i cyberrymden för snart tre år sedan o hon bor i Småland medan jag bor i Skåne. Vi har träffats EN gång i somras o har i stort sett daglig kontakt - hon är en superfin vän o jag är såå GLAD att våra vägar korsats i livet! TACK C:)
(Skriver bara C så du inte tycker jag "hänger ut" dig *fniss*)
ÄNGLAR - ja idag är ju en sån där dag som känns fin, men för mig ändå tung..... innan jag körde till dagens arbetspass idag körde jag till kyrkogården o tände ett superfint hjärtformat ljus på en grav..... för 18 år sedan (Jag minns det som igår) var jag sjutton år o mkt nära vän med en tjej... det är hennes grav :((( Hon blev mördad av sin sambo!!!!!!! Man kan fortfarande inte fatta att det hänt:(( Mina tankar ilar ofta till HUR hade livet sett ut om P hade funnits?? När jag öppnar grinden in till kyrkogården.... då försvinner jag fr den här värledn känns det som o går in i ngn form av inre bubbla.... en inre röst "pratar" inom mig.... gråten är i halsen o jag sväljer, sväljer o sväljer..... tänder ljuset o tänker likadant varje gång VARFÖR ligger DU här??!! :(( När jag väl öppnar grinden o går igen brukar det alltid komma ngt som känns som en hälsning fr min vän.... sista jag va där o om ut i bieln o satte igång motor´n spelade radion "That what friends are for" - jag STORGRÄT :((( Idag när jag stängde grinden sa min inre röst: DU är fri att gå här ifrån - det är inte jag.. va rädd om dig!! Samtidigt som det känns skönt o höra rösten så är det faktiskt ganska kusligt att ha denna inom sig......
Jag tror i varje fall på änglar! Alla har vi en skyddsängel inom oss....

Nu är det SISTA oktober... o snart FÖRSTA ADVENT!

Härligt tycker jag! NJUT nu av resterande helg!

**DU VET VÄL ATT DAMMTUSSARNA UNDER DIN SÄNG ÄR ÄNGLARNAS MORGONTOFFLOR!!!**

Tack för utmaningarna, Rita o Mia - dom får jag ta mig an i veckan när jag e ledig!! :)

7 kommentarer:

  1. Jag har ju en vän som tog livet av sig för några år sedan, tyvärr har jag inte haft möjlighet att ta mig ut till hans grav denna helgen men tanken finns hos honom..

    Att änglar eller spöken eller vad man vill kalla dem finns är jag helt övertygad om.. Jag har i mitthus tex..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, att vi alltid bär med oss de som inte längre är här. Och de påminner oss om att vi måste leva, i varje ögonblick.

    Första gången jag var här, gillar namnet på din blogg. Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fick titta in på din fina blogg.
    Underbart lapptäcke du visar här vid sidan.
    Ha en bra söndag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort att få en fredag efterjobbet.ja det var gulligt och jag förstår att du blev jätteglad.Vem skulle inte blivit det.Älskar att få paket och roliga kort och inredningstidningar med posten.Ja paket älskar jag att både ge och få.Vilken lycka det blev igår.Att vänner kommer är ju lycka och sedan fin present.Vad fint du skrev om ditt besök på kyrkogård.Jag blev så rörd så tårarna rann.Hoppas att ni hade en mysig kväll igår.Ha det gott vännen Stora Kramizen ~~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att änglar finns,jag har själv sett det.Våra nära och kära avlidna är nog närmare än vi kan ana.Kram

    SvaraRadera
  6. Hej min vän

    Du är bara en SÅN UNDERBAR vän, men nu sitter jag här med tårarna rinnandes nerför kinderna då jag läst hur du känner vid kyrkogården, tänkte på dig igår när vi var uppe hos Louise igen, vi har varit där nu 4 ggr denna helgen, men du varför försöker du hålla inne tårarna, de FÅR komma, det VET ju både du och jag, eller hur???

    Önskar SÅÅÅ ofta att vi hade kunnat bo närmre varandra, men men vi kommer ju SES igen, eller hur???

    KRAM KRAM min kära kära vän

    SvaraRadera
  7. Hallojs gummsan !!!!Du har någonting att hämta hos mej kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera