tisdag 13 oktober 2009

En riktigt höstdag....

.. har det varit idag m råge! Här hade jag tänkt göra helt andra saker idag än det som blev - hade tänkt bullbak o en tur till affären m tjejerna o kolla leksaker o skriva lista till Tomten:)
men med facit i hand har ju dagen varit KANON!
Vi hade en mkt soft fm... o sen sken solen sitt finaste sken vid lunch o vi kände hur vi bara ville ut i trädg! Sagt o gjort.... väl där ute skulle jag "bara" kantklippa lite o plocka lite äppel o sen hämta posten o gå in o fixa mellis.... hmmm.... tja när jag väl får fart där ute är det nästan inget som kan stoppa mig *fniss*
Tjejerna lekte fint o jag plockade o grejade..... HÖSTRÖJDE:) Sen började jag känna att vi kanske skulle gå in o äta ngt.... kom in o klockan var 15.20!!!!!! VA?? Fick ju kolla en klocka till så inte den i köket stannat:) Fast det hade den ju inte! :)
Då blev det en dusch o sen skulle jag gjort köttfärs soppa, men det blev köttfärs pizza:)
Inte fy skam det heller kan jag säga ;)
Sen har vi myst på inne.... det knastrar i brasan o ljusen brinner här o var *LOVE HÖSTEN*

Nu har jag gjort höstarrangemang o tagit lite foto - nu e jag inte ngn mästerfotograf på ngt vis (får nämna det m tanke på mina läsare som jag VET KAN ta kort!) men Ni får i varje fall en liten glimt av mina HÖSTKÄNSLOR o mitt hem....! :)

Har haft vaccinations funderingar med idag..... inte bara haft utan HAR!
Ska - ska inte??
HUR tänker Ni ang SvinInfluensan?
Här får ju "bara" vår stora flicka ta vaccinationen.... fyllda tre ska dom ju va.... så för vår del är det TORSDAG som är vaccinationsdag OM vi nu ska.... o jag vet inte ännu!! :(
Nu ska jag fixa en go kvällsfika till min goa familj!

NJUT av Dina fina dagar - DU ÄR VÄRDEFULL!

Väl mött/Med kärlek//Lisette

3 kommentarer:

  1. Halloj !Vilka fina foton du har tagit....Vad härlig blogg du har.Jag har länkat så jag följer den hoppas att det inget gjorde.Ha en riktigt mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅ FINA bilder, jag ÄLSKAR ju med rosor, DEN bilden var ju bara SÅÅÅ fantastiskt fin.

    Jaa du vaccination, nää jag tror faktiskt att jag hoppar över det, känns lite som det har blivit aningen hysteri över det hela, men det är ju bara så jag känner.

    KRAM goa Lisette
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Carina
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

    SvaraRadera
  3. Mysig bild.. Hösten är vacker när den är som nu med sol och lite småkallt..

    Vaccin ja.. Jag sa först nej.. Men så fick jag andra tankar och en kompis som är sjuksköterska tyckte jag skulle ta den, om inte för min egen skull så för andras..
    Jag har sagt till mina barn, som inte ville ta den, att de skulle tänka på sin lillasyster som de har hos sin pappa.. Hon är under tre och får alltså inte ta den och skulle mina barn då bli sjuka så riskerar de ju att smitta även henne.. Och om man kollar statistiskt sett så är det ju de under 40 som blivit sjuka och det är nu i kylan viruset sprids.. Så har jag tänkt så nu skall jag ta sprutan nästa vecka trots att jag är grymt spruträdd..
    Många tycker det är hysteri men med tanke på att 160 elever på en och samma skola blivit sjuka uppe i norr så kan jag inte tycka det är hysteri..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera