torsdag 31 december 2009

2010-01-01 kl:00.40!! :))



GOTT NYTT ÅR!!!

Här har vi haft e helgo afton, familjen, hemma! Sååå mysigt vi haft det! :)
Nyårs förätten intog vi på em.... sen middagen vid 18.30... o därefer efterätten i ett nafs :) Mätta o glada klädde vi oss varma o begav oss ut i trädgården i tolv minus grader´s kyla o tände marchaller, tomtebloss o svävande lyktor!
Tjejerna jublade o hoppade jämnfota om vart annat:)) Härligt o se!
Nova sa: så mysigt vi har det med jämna mellanrum under kvällen här:))
Då smälter mamma hjärtat i glädjetårar!! :)
Nea har ritat en så fin häst till mig ikväll - för jag skulle få ett nyårspaket :))
Vid halv elva kröp tjejerna till kojs.... o vi fixade till vår ostbricka - mums! :)
När det började knalla vid midnatt insåg vi att denna sidan byn (äldre delen) va det nog inte många hemma för det va inte många knallar - däremot utsikten över byn va full av ljus o färgskimmer från alla glada firare!:)
Nova vaknade strax efter midnatt o sa all hon hörde alla smällar o blev rädd :(
Vi mysten en stund o sen somnade hon igen! Nu hoppas jag dom sover ett tag längre än vanligt här hemma på morgonen för i em ska vi hela familjen på Bio!



Vi ska se ALVIN & GÄNGET! Det blir första gången Nova är på bio! Ska bli kul o se om hon kan sitta stilla o va tyst i 1,5 timme!!! Hihihi:))

Nu ska jag krypa ner med maken o jag ser fram emot ett nytt spännande år.... undrar vad det ska ha i bagaget..........??! :)))

Väl mött med Nyårs kärlek//Lisette

**Livet blir vad du gör det till - glöm inte det!!**


****************************************************

4 kommentarer:

  1. Kan ju undra VARFÖR det står att jag lagt inlägget den 31 dec - när vi är en hel timme in på 2010!! CYBER världen hängde dåligt med där av en snabb bloggare!! Hahaha:)))

    SvaraRadera
  2. Har du rätt inställning på ditt datum och klocka???
    Jag minns att jag fick ändra det när jag började blogga..

    Mysig kväll ni haft.. Min har oxå varit mysig, först med vänner och nu på jobbet..

    Ha en bra förtsa dag på året med bio..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vad himla mysigt nu har det!!!!Verkar så himla underbart.Ha en fin första dag på året 2010 vännen.Hoppas att bion är bra och att lilla prinsessan tycker att det är mysigt.När hon ska gå på sin första bio.Ha en underbar dag med din goa familj.Ska bli skoj att få höra om det gick bra.Ha det gott gulliga du.Jättekram Rita.

    SvaraRadera