torsdag 31 december 2009

NYÅRSAFTON 2009



Går ut ur 2009 med ett riktigt LUGN o in i 2010! Har en förhoppning att 2010 ska ha en röd tråd igenom sig av LUGN.... Jag/vi behöver det känner jag/vi!
Har haft en hektiskt år med tillbygget på huset o "projekten" tar aldrig slut som husägare, men nu kan vi bo o leva o har utrymmet som vi så länge saknat så nu tar vi fortsättningen med ro så vi alla kan må bra. Man blir livrädd när man får en varningsklocka som jag fick för några veckor sedan:( Dags o "tagga ner" o ta livet som det kommer - fast det är SVÅRT! Fasligt svårt!! Det SKA gå 2010!! :)

Idag mötte vi årets sista dag med en go familjefrukost vid kl 8 o sen har maken o jag dammsugat o plockat här.Rena lakan i alla´s sängar har vi också fixat! MYSIGT! Solen skiner o det är 8 minus o LITE snö som ligger pudertäckt har vi så vinterkänslan infinner sin :)
Nu gick maken för o inhandla lite inför nyårsmaten på Ica ett kvarter ner o slänga kartonger på insamlingen. Tjejerna leker fint på nystädade rum o jag bloggar:)
Livet är härligt! :)

Vi ska fira hemma idag/ikväll, familjen tillsammans - dels för att vi tidigare år bjudit hit vänner, men då har flera år på raken antingen våra barn eller deras blivit sjuka :( så vi har fått avböja bjudningen! :( Så i år skulle vännerna fira på annat håll - helt förståligt!
Vi tog då ett beslut i år att ha en LUGN afton hemma i vår lugna vrå.
Självklart ska det va FESTLIGT ändå:) Jag har inhandlat diverse GULD saker till dukningen... guldhattar, festliga sugrör o gjort bordsdekorationer. Vi ska äta Skagenrullar till förrätt sen blir det varmrökt Lax, kokt potatis med Skagensås o BroccoliGratäng. Till efterrätt Chokladpenslade muffinsformar (pensla muffinsformar på insidan o låt stelna o ta sen bort formen o VIPS så har man en ätligt form!) fylld med chokladmousse o grädde! :)
Senare framåt midnatt ska maken o jag avnjuta en god ostbricka!
Jag har fixat svävande lyktor som tjejerna ska få tända vars en som svävar bort i kvällen innan dom somnar inför o möta 2010 - ett mysigt o trevligt alternativ till alla hemska smällare o raketer, tycker jag.
Tjejerna har fått vars en GULD Barbie docka idag :) Är hon inte ljuvlig? :))))



Tjejerna är nyårsfina i sina hattar från Danmark som våra Kära grannar Susanne & Anker, har gett dom i paket när dom tittade inom vårt häromdagen. SÅÅÅ SÖTA! :)





Nu vill, jag bloggerskan själv :)) Önska Er alla ett GOTT SLUT på 2009 o ett riktigt GOTT NYTT 2010 - hoppas Ni får ett fantastiskt år fyllt av glada upptåg o roliga överraskningar!



Av hela mitt hjärta - väl mött med KÄRLEK//Lisette

**Varmt välkomna till min blogg även 2010**

--------------------------------------------------

4 kommentarer:

  1. BRA beslut vännen, hoppas och önskar INNERLIGT bara att du kan hålla det, jag ska försöka hjälpa dig att bromsa in lite häruppe ifrån. VAR har du hittat de lyktorna???? Säger bara WOW vilket UNDERBART alternativ till smällare.

    GOTT SLUT och GOTT NYTT ÅR till dig min KÄRA vän från oss härupppe i norr.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas att 2010 blir som du önskar och vill och massa gott till dej underbara Lisette.Önskar dej och din goa familj ett riktigt gott nytt år.Ha en fin kväll vännen.Är lycklig att våra vägar möttes 2009.Ha det gott Jättekram Rita. p.s Gulliga bilder på dej och godingarna D.s

    SvaraRadera
  3. Hej Lisette!
    Kikade här inom medans jag väntar på bakpotaisen i ugnen och att vi kan sätta oss till bords.
    Du skriver så härligt och dina flickor är ljuvliga! Jag önskar er verkligen ett lugnt 2010 (tänk om...tänk om... tänk om vi kunde träffas!?)
    Önskar er alla nu ett underbart GOTT NYTT ÅR!!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År till dig och din familj..

    Ha nu en bra första dag på nya året..

    Kramar
    Mia

    SvaraRadera