onsdag 20 januari 2010

Ledig o redo att möta min goa dag!

Vaknade i morse o va INTE täppt i näsan!! Ingen nässpray o ingen Panodil idag!! TJOHO! :)) Makens förkylning va över på tre dagar o det verkar som jag fått samma "kur" av min - tre dagars!
Jag o tjejerna gjorde oss klara idag o sen hade jag lovat pulka åkning!
Inte ofta som vi här nere i Skåne har en sådan vinter vi fått i år - så det gäller verkligen att fånga dagen o passa på o njuta om man har möjlighet!
Hade tänkt varm choklad på lekstugans veranda när vi kom hem, men jag chattrade lite väl länge på byn med en mamma så väl hemma igen ville tjejerna IN!! :))
Så jag fixade rostade mackor o varm choklad m tända ljus vid köksbordet istället - det va inte fy skam det heller kan jag säga! ;)



Nu leker tjejerna fint på sina rum - dom gympar hör jag :)) Skoj med intressen! :))
Jag ska förbereda för min nya PYSSELHÖRNA :) Sortera lite papper, o måla ett skåp vitt (såklart!) o sen ska jag måla ett gammalt gjutjärns symaskins underrede vitt o på det ska maken göra en STOR träskiva så jag kan ha detta som bord i min hörna!
Ska bli så SKOJ o äntligen få ordning på sina PYSSELSAKER!
På tal om det så har jag idag ringt o beställt mina saker på Panduro - skulle ringt häromdagen, men fick inte tiden o räcka till riktigt. En del saker va restade, men dom skulle skicka allt vecka sex - så tills dess ska ju klart min hörna va helt klar:) Det är ju faktiskt tre veckor dit!

Hoppas Ni alla haft en fin onsdag hittills...
NJUT av resterande dag - det ska jag göra!

Varm vinterkram o väl mött med KÄRLEK // Lisette

**"Ab imo pectore" = Av hela mitt hjärta*

-----------------------------------------

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att du känner dej frisk.Jag har feber fortfarande inte skoj.Vad skoj att tjejerna har åkt pulka.Gott med varm choklad och rostat bröd.Vilket fint kort du har skickat till Ann-Louise .Vad himla glad hon blev skoj att göra männislor glada tycker jag.Ha en skön kväll med din goa familj.Goa Kramen Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Å så tjusigt det blev här då! Rosa och fint! Me like!
    Hur gick det med ditt måleri i dag? Jag fick gjort lite men blev inte riktigt klar med allt jag planerat.
    Nu skall jag sätta mig och läsa min nya heminredningstidning en stund innan läggdags. Blir säkert en liten bloggrunda sedan också! :)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Ja nu var det ännu finare.... ;) Detta kan jag förstå att det är du! Tror det passar dig bra! Jättefint!
    Nu säger vår valp att det är läggdags så det är bäst att göra som han säger för om fem minuter kanske han ångrar sig!! :) :)

    Önskar dig och dina kära en god natt!
    Vi hörs i morgon.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. TUSEN TUSEN TUSEN TACK för det fina kortet jag fick med posten idag, blir ju bara SÅÅÅÅ GLAD och ÖVERRASKAD när du gör sånt här, du är ju bara GULD värd och MER därtill.

    Skönt att förkylningen är bättre. TYVÄRR kan jag inte ta nässpray (förstörde den delen av mig då jag tog Rhinocort Aqua pga min allergi), brustabletter kan jag inte med nu för då MÅR JAG ILLA, konstigt va????

    Hoppas nu att du får en lika underbar dag imorgon sen är det ju snart helg igen.

    Mys nu på med din kära make och hälsa honom och tjejerna så JÄTTEGOTT från oss norröver.

    KRAM KRAM KRAM och T A C K

    SvaraRadera
  5. Jaha så hamnade man på en helmysig ny blogg igen.
    Det var ju bra att du slipper nässpray o panodil, varenda människa är ju förkyld nu.
    Själv blev jag tvungen att sluta med sprayen för man blir ju helt klart mer tätt efter ett tags användande. Jag köpte Nozoil i stället och faktiskt så har det gjort susen tror jag, smörjer liksom.
    Jag ser att du pysslar liksom jag, finns det något så mysigt som att skicka efter saker från panduro och sen när de kommer, packa upp dem och kolla varje liten sak, man blir som ett barn på julafton.
    Det verkar som om du och barnen hade en helmysig dag ute.
    Jag återkommer gärna till din fina blogg.
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken fin förändring du gjort på din bloggsida!!! Man vill ju bara äta upp den, som en karamell, så underbart rosa och härlig!!! Love it!!! Kram Malin A, Malmö

    SvaraRadera