onsdag 14 april 2010

APRIL = NJUTNING!


Ja, denna årstiden då allt börjar om o man har huvudet mega fullt av trädgårdsideér o livet är bara såå härligt!!
Bilden ovan är lånad från en blogg som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på :(
Jag måste bara få visa denna underbara utehörna!
Visst är den helt bedårande rogivande?!
Jag köpte mig faktiskt en sådan stege förra året som visas på fotot, men jag har inte bestämt mig ännu för om den ska få förbli i skicket den är o "bo" i trädgården eller om den ska få bli VIT o flytta in.....? :))

Idag har jag min sista lediga dag denna veckan o sen jobbar jag FEM DAGAR på raken... :( Inte kul o ha det passet framför sig, men jag brukar säga att bara man kommer till jobbet sen går dagarna som en dans med mina goa kollegor plus att har jag bara gjort fredagen o lördagen sen är det "värsta" gjort!

Solen skiner o har gjort nu hela veckan.... så idag ska jag köra en runda med vår voffsing :) o tjejerna till min mamma två mil iväg en runda - för övr idag blir det hemmamys o senare ikväll ska vår lilla "voffsing", Konjac, vaccineras hos veterinären - 12 veckors sprutan. Lilla livet duschade igår kväll o sen myste han insvept, huttrandes i en fleecefilt i min famn hela kvällen innan det fick bli en runda med fönen i pälsen innn kvällsrundan ute i kvällskylan :) Duktig vovve! :)

Nu doftar det fm kaffe här.. o jag MÅSTE ha!! :)

Hoppas solen skiner på Er också idag - njuut o ha ett gott veckoslut!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
TACK - VARMT TACK! - till nya besökare som lämnat ett inlägg hos mig på sista tiden! Det värmer mitt hjärta att Ni visat att Ni varit här! Vi ses i blogg rymden :)


Väl mött på min sida! //Lisette

4 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!Varje dag jag vaknar så känner jag en sån lycka .Dels att jag börjar bli frisk,sedan denna årstiden är ju bara så underbar.Då är det bara så härligt att leva och mysa och njuta Vad härligt det låter med din lilla nya bäbis.Glömmer aldrig när Simba var 12 veckor.Ja cocker är en underbar ras.Ha det gott njut och mys goa du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Det är som du säger att bara man kommer till jobbet så funkar det.. Jag jobbar tre nätter nu över helgen och det är sammanlagt 31 timmar så jag jobbar låååånga pass, men det funkar bara man kommer dit.. Men en natt till ledigt :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vännen min, du ska se att ditt jobbpass försvinner bara i ett nafs.

    Jag är som dig nu när det är vår, det är ju bara SÅÅÅ härligt att vara ute, det spritter ju bara i en, våren är ju bara SÅÅÅ härlig.

    var nu rädd om dig min kära vän.

    KRAM KRAM
    Carina

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!
    Det var ett tag sedan och jag ber om ursäkt att jag inte hört av mig. Denna veckan har det varit mycket. Möten med jobbet, inskolning med nya dagbarn och massa annat. Inskolning tar alltid på mina krafter och jag har klarat av en inskolning och har en ny som jag börjar med på tisdag. Alltid lite påfrestande när man skall lära känna helt nya människor och man vill göra ett gott intryck. Inskolningen jag haft nu har gått jättebra med en underbar lite fyra årig tjej.

    Önskar dig en helt underbar helg!

    Massor av kramar från mig!

    SvaraRadera