måndag 12 april 2010

TIPS!!

Hej i solens fina sken!

Ja, här där jag bor i NordÖstra Skåne skiner i varje fall solen! Härligt är det att tidig morgon upp o ut m Konjac (vår Amerikanska Cocker Spaniel, 12 veckor gammal) - som jag LÄNGTAT efter att ha någon som verkligen tvingar ut en att gå o röra på sig!! Inte klokt att det ska behövas någon sådan :)))) men jag är bara människa!


Idag är jag hemma o vabbar (VårdAvBarn) för vår lilla (3 år!) Nova har öroninflammation :( Va inne på sjukhuset igår o fick dunderPencillin - visste jag faktiskt inte ens fanns! 2 ml intag 2 ggr / dagen skulle visst räcka på dunderkuren!
Hon är faktiskt rätt så bra redan idag - det släpper fort på dom små bara Pencillinkuren är i gång så det är ju skönt!
Nu leker tjejerna fint o jag ska plocka i ordning lite i köket o sen vika tvätt - sen upp på dagen när solen torkat upp lite i trädg o värmt upp lite ska vi ut i trädg. Antar att vi kan inta en fika på lekstugans terass senare.... LÄNGTAR redan!!

TIPS - va min rubrik idag ja :)
När jag fyllde år fick jag en FANTASIKST FIN dansk,tidning av min lillebror m sambo:

Den finns i välsorterade tidningaffärer - om inget annat så hos Pressbyrån.
Det är helt obeskrivligt fin!! Man är helt FÄNGSLAD när man sätter sig m den:))

En annan FINFIN NY TIDNING på marknaden är "HEM - välkommen hem":

Den har bara kommit ut m detta nr än så länge o är en tidning helt i min smak :)
Dessutom kostar den bara 39 kr!! BILLIGT för en så FIN tidning!

Ett annat TIPS som jag gärna tar emot är det jag efterlyste i mitt förra inlägg! :)
Välkommen att läsa, kommentera o lämna TIPS :) TACK!! :)

När jag besökte Pantskolan 2 km bort häromdagen kunde jag inte motstå:


Sist, men inte minst idag vill jag visa er en CAMPANULA blomma som jag fick av mina föräldrar på min födelsedag:


Nu vill jag önska Er en finfin vår vecka!
Varm solskenskram fr lilla ja :)

*SOL UTE - SOL INNE - SOL I HJÄRTAT - SOL I SINNET*

--------------------------------------------------

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt och bara så mysigt att ha en sötis på fyraben som alltid vill gå ut.Som blir glad när man kommer hem.Förra veckan när jag log på sjukan åtinte min lilla Simba.Nej matte var ju inte hemma.Ja dom är bara för underbara.1000 tack för tipset om vackrehjem var ett tagsen jag köpte den.Den andra tidningen var oxå helt okey.vad fina blommor.Önskar dej en fin dag i solen vännen .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan..Va roligt att du kikade in hos mig..jag tycker det e så roligt när jag får nya gäster..Då hittar ju jag oxå nya ställen att tassa på..Tack för tipset..Välkommen tillbaka,,Kram från ett soligt Fare

    SvaraRadera
  3. Den sista tidningen fick jag av Patrick när jag opererats, en fin tidning till ett bra pris..

    Idag är inte solen lika aktiv som igår men ganska varmt så nu skall jag ut på min dagliga timmes prommis..

    Ha en bra fortsatt dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej, vad roligt att du lämnade en kommentar så jag hittade hit!
    Vad mysigt med en valp, å vad han ser gullig ut!

    Mysigt att vara ute när det är så fint väder, ditt bord där på altanen är såå fint!
    Fint som det är eller i vitt. Du kan ju lacka det om du vill ha det utomhus, så håller det bra.

    Ha en skön dag!
    Kram Jessica

    SvaraRadera