onsdag 21 april 2010

LYCKA!

Tänk att VARJE dag har man något att va LYCKLIG för!
Hur motigt det än kan va så har ALLA faktiskt något att va LYCKLIG över!!

Jag är LYCKLIG varje dag för min fina familj som jag ÄLSKAR över allt annat!
Vårt hem som vi ser som ett livsprojekt att förvalta - vi är en familj som ÄLSKAR att va hemma! Min stora glädje är ju att jag "lyckats" o få tjejerna att känna samma goa hemmakänsla o det är gott o känna!

Vi bor på den här vägen....


...o bara den här lantliga känslan av att bo på grusväg/skogsväg fast man egentligen bor i ett samhälle är en underbart, obeskrivligt go känsla - för mig!
Skulle inte klara av att bo mitt i ett vanligt villakvarter där man nästan kan se va grannen har på bordet!! ;)
Vi älskar lugnet, trädgården o att få förnya o fixa både utomhus o inomhus - i den stilen VI vill ha det! Nu börjar vi efter snart sju år känna att vi "är i kapp" med alla våra projekt o allt börjar bli i vår stil.... fast man kan ju alltid vidarutveckla det :)
Igår gjorde maken min ett "plank/insynsskydd/pergola" bak vårt garage där jag ska bygga mig ett stort, rejält planteringsbord o en avslappningshörna för solsken o trädgårdstidnings inspirationsläsning :) Jag ÄLSKAR ju sådant :))
Känns BRA o va på G med det....!:)

I vår trädgård från tidigt 1900-tal finns fem äppelträd - Blanch (tidiga sommaräppel, goa o göra äppelmos på!, Cox Pomona, Ingrid Marie o sen har vi ett litet Lobo o på det ena Ingrid Marie trädet (röda äppel) finns en ympad gren med Prins Albert äppel som är gröna! Häftigt tycker vi!
I det ena trädet finns en klyka som är helt håltom:

Där planterar jag! Just nu är där en Penseé - mysigt!

Här emellan äppelträden har vi byggt en sommar OAS:

Dit ut är det snart dags att högtryckstvätta trallgolv, olja o sen möblera - trasmattor o lantliga utemöbler är vår melodi..... LOVAR visa foton sen! :)

Igår gjorde jag en beställning på Adlibris.se - det blev:
*En lisa för själen - trädgård som terapi o intresse. Av: Minna MerckeSchmidt
*Blomstrande Ideér. Av: Eva Robild

Så nu LÄNGTAR jag efter mitt inspirerande bokpaket! :)

NJUT av allt vackert i Er omgivning! //Lisette

*LYCKA - vardagens mirakel!*
............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar