onsdag 28 april 2010

S O M M A R T A N K A R


Tänk att SNART är det sommar!! Med den farten som tiden har numera :) så kommer den mycket fortare än vi kan ana.... så SNART!! :) *lovely*

Alla har vi nog våra SMULRONSTÄLLEN!
Vi är en familj som älskar o campa - tälta menar jag då!
Vi har ett smultronställe som ligger ganska nära hem.... typ 4 mil fr vårt hem.
Det ligger precis vid havet o det finns en stor, fin lekplats där - som gjort för familjer!
Tjejerna dagdrömmer nu om denna plats...:) Fikakorg o bad o lek! Härligt o höra!

Annars i sommar ska vi besöka en plats där jag varit en hel del som barn - SMÖGEN!
En underbar plats på jorden på Västkusten!

Där kommer vi däremot hyra en stuga. Det är långt o köra o chansa på att vädret är bra så vi kan campa.

Något mer som hägrar i sommar är Astrid Lindgrens värld i Vimmerby!
Behöver jag säga att tjejerna LÄNGTAR :))

För övrigt blir sommaren på hemmaplan. Vi ÄLSKAR ju o va hemma :)
Man är oftast för dålig på Smultornställen hemmavid, men vi har tänkt hitta fler i sommar!
Vi har förmånen o bo mitt emellan fyra sjöar så dagarna på sommaren blir ofta en fikakorg o plask i badet - dag som kväll!
En längre resa planerar vi till nästa höst - då maken min fyller jämnt! :)

Nu ska jag baka Banankakor o sen bege mig mot mitt jobb några timmar - känns helt ok med två fina fridagar i livets ryggsäck bakom sig!
Längtar redan till söndag då jag får hela dagen med min familj igen - då hoppas vi på BRA väder så vi kan besöka Skånes DjurPark.
Någon undrade var den ligger - i Höör i Skåne :)

Njut av ert veckoslut - det ska jag göra! //Väl mött o varmt välkommen tillbaka!

//Kram Lisette

**VARJE DAG AV DITT LIV ÄR EN DAG I DITT LIVS HISTORIA!**

-------------------------------------------------------

5 kommentarer:

  1. Nu har jag också lärt mig att kommentera...låter som en härlig sommar ni har framför er=)))

    Skånes djurpark tänkte vi åka till på lördag...så mysigt där ju.

    Ha en bra dag Lisette!

    SvaraRadera
  2. Astrid Lindgrens värld kan jag varmt rekommendera. Vi har varit där med barnen 4 ggr tror jag det är och alltid hittar de nåt nytt att kolla in. Har även varit där vid jul och det är riktigt mysigt också.
    Vi har haft funderingar på Smögen här med, har aldrig varit där. Är ju också en familj som älskar att tälta eller ha husvagn, har ju förmånen att få låna gubbens brors husvagn, inget märkvärdigt, 4 bäddar o ett litet kök, men mer behöver man ju inte ha då man bara sover där mer eller mindre. Skåne är en självklar vända varje sommar/vår/höst. Lite olika när vi kommer iväg. Våra goa vänner från Kristianstad kommer upp till oss i år, ska bli så roligt att träffa dom, har alltid lika roligt när vi träffas. Ha en riktigt bra dag. Mvh Helén

    SvaraRadera
  3. Hoppas vädret blir fin under djurparks besöket och att ni får en fin valborg! Kram semlan

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig sommar som väntar på er.Vi ska åka till Gotland.Ska bli så mysigt.Banankakor lät gott .Man kan inte be att få receptet.Önskar dej en skön kväll gulliga du Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset om buxbom på Eko! Kommer vanligtvis inte förbi där så ofta men på lördag blir det kanske Kjugekull för att fynda plantor.
    Hoppas ni får en fin dag på Skånes djurpark. Det är närmre min ände av kommunen än vad Fjälkinge är.
    Ha det bra. Kram!

    SvaraRadera