tisdag 4 maj 2010

Hemmablind

Nu är jag där IGEN - att jag tycker dagarna rusar iväg ifrån mig!!
Fast nu har jag mina två goa fridagar framför mig så nu är allt jag har TID...:)

Hemmablind - det tror jag vi alla har fått uppleva någon gång?!
Ibland behöver man komma hem till andra för att kunna se möjligheter hemma hos sig själv o ibland behöver man få höra hur fint man har det - för o verkligen förstå att man bor fint! För o kunna UPPSKATTA det man har! Det som är fint i mina ögon behöver ju inte alls kännas så i andras!
Jag är ju mycket hemma - o ÄLSKAR att va hemma... jag tror mig veta att det syns i vårt hem....*fniss*
I helgen om gick lekte tjejerna med en tjej fr byn här hemma hos oss, jag jobbade men maken va ju hemma - mamman sms:ade mig på kvällen o va så glad att det gått så bra när tjejerna lekt samtidigt så skrev hon "Vilket underbart hem Ni har! Härligt" - DÅ bli jag GLAD ända in i hjärteroten! Jag älskar mitt hem - det är ju här mitt hjärta bor, här jag delar livet med min familj.... mitt liv bor ju i väggarna här hemma...... Man ska uppskatta det man har mer än vad man gör!!

Måste ju visa lite shopping :)






Det blir en del shoppat emellanåt.............:)
En fin nätbutik hetet Butik Unik - därifrån kommer tekannan i hönsnät! FIN!!
Sen har jag shoppat "buren" på Tage´s i Söndraby - en lokal butik här på landet.
Den kommer från märket Chic Antiq.
Övriga saker: "Odlingsklockan" i nät, kokboksstället o dom FINA gamla brädorna med avskavd färg (troligtvis ett gammalt staket) kommer alla från Prästbostället.
Nu har jag lite o inreda med :))

Nu ikväll har jag bakat 60 st kardemummabullar så nu ska jag koka kaffe till mig o maken så vi kan avnjuta en go fika tillsammans... maken min har precis flytspacklat golvet i gästentreén över värmeslingorna... snart kan jag inreda min nya hall!!

Ser fram emot resterande vecka.... Njut av er också!

Kram Lisette

**Se varje dag som en gåva.... du vet inte o du har en morgondag!**

-------------------------------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Man blir ofta hemmablind och behöver få lite bekräftelse mellan varven...Att smaken är olika betyder ju inte att man inte kan tycka om andras grejer oxå, även om man inte gillar helheten. Men då kan man ju ge positiv respons på just saken, eller hur? Ibland behöver man komma bort en liten stund för att se sitt eget hem i ett nytt ljus med...Som du skriver längst ner, man ska ta tillvara på dagen! Kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Ja bara man är bort .ja nu när jag log på sjukhuset och var borta 4 dagar .Blev jag oxå bara så lycklig att komma hem .Man tycker ju själv att man har det fint och ombonat.Men är man hemma för mycket kan man bli hemmablind och inte uppskatta det lika mycket.Men alla Änglarnnas kompisar säjer alltid det gud vad fint ni har det och vad snäll din mamma är Ja det är riktig Lycka Önskar dej en fin kväll vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera