onsdag 5 maj 2010

Människans bästa vän


HUNDEN - han är ju människans bästa vän!
Ingen är så trogen Ditt sällskap som den - om Du vill... o vill Du inte - då är Du inte hundägare heller... kan man ju hoppas!!
Nu har vi haft Konjac i fyra veckor på söndag - så nu är han fjorton veckor!
Tiden går fort o han har aklimatiserat sig väldigt bra i vår hemmiljö.
Från början begränsade vi hans "revir" m hjälp av ett kompostnät - hunden mår bäst när den är liten av att ha ett eget "kryp-in" där det bara är han som får va - en lugn plats. Nu tycker vi han sköter sitt "kiss o bajseri" så BRA utomhus så nu har vi plockat bort gallret o köpt en hundbädd!

Jag va lite fundersam över hur han skulle förstå att det faktisk va hans.... men när jag tog bort hans filt o la hans saker i bädden la han sig där på en gång o tittade på mig så där som bara han kan - blicken sa TACK!!!! :)))
Han sov där hela första natten o han ligger GÄRNA i sin bädd!
Ingen ska säga att hundar är dumma!!!!!

Idag i affären köpte jag:


Vi har även börjat prenumerera på tidningen Härliga Hund - känns som BRA läsning!

Idag är jag ledig - Nea har varit i skogen på utflykt med dagis o sina blivande skolkompisar. Jag har myst hemma m Nova i fm - inte så ofta jag får egentid med henne så det är gott!
Nu ska jag fixa plättar till mellis/lunch här.....

Njut av er vecka! /Kram Lisette

**Lite humor idag: "Hellre hängmatta i parken än hängpattar i marken"!!!!!:)))**

----------------------------------------------------

4 kommentarer:

  1. Oj vilken liten raring! Han var ju otroligt söt..
    Och hans "säng" ser jätteskön ut för en liten Konjac.
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Ja hundar är så smarta så.Ja sedan är det ju människans bästa vän.Alltid lika glad då man kommer hem Gullig bädd han har fått :Ha det gott vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vi är fodervärdar åt en pudel som heter Frida. Vad man älskar de små liven! Kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Åh vilken liten sötnos :)

    Jag håller helt klart med om att hunden är människans bästa vän, jag har haft hund under hela mitt liv och kan inte föreställa mig ett liv utan den.

    Kram annika

    SvaraRadera