torsdag 19 augusti 2010

Första skoldagen....

... ja, för min del inträffade den för 30 år sedan!!!! Inte klokt egentligen, men jätte sant! :))
Igår däremot började vår älskade Nea sin skola... hon va uppspelt, minst sagt :)
Hennes förskoleklass (som det heter) heter TIGRARNA - då fick ju något gå i det temat *fniss* så lägg märke till tröjans motiv i silver här nedan! :)



Igår när Nea kom hem från skolan hade vi fixat en ÖVERRASKNINGS FEST för henne -
vi hade köpt fina gymnastik kläder som hon ska ha på gymnastiken i skolan o en liten Steffi docka som heter First day at school :)
Vi åt VästerbottenOstPaj o sallad o sen äppel/päronkaka med vaniljvisp o kaffe! Mums - va det o mycket uppskattat av skoltösen! :)

Hon är ju stora tjejen nu! Blandade känslor vill jag säga....:)
När vi var i Ullared köpte hon underbart FINA vinterkängor:


På tal om Ullared så lovade ju jag Er att visa några shoppade saker därifrån....
Jag älskar ju nya recept - o böcker! :) När dom sen kostar 29 kr/st - då är dom näst intill oemotståndliga :)) Så det fick bli dessa:

Lite Vintage feeling också på lite saker - även det är jag svag för :)
Så dessa två fick snällt också haka på hem:


Idag när Nea är i skolan ska jag o Nova packa en fikakorg o bege oss på en cykeltur i våra FINA omgivningar!
Ikväll ska tjejerna sova hos mina föräldrar o maken o jag ska på tu man hand äta på restaurang o mysa!

Njut av livet - då blir resan genom det mycket goare! :)

//Väl mött på min sida! //Lisette

'''''''''''''''''''''''''''''''''''

4 kommentarer:

  1. Vilken fin skoltjej! Jösses så stor hon blivit :) Det händer nåt vid skolstarten, tror jag. Märkte det på ett par vänner när deras tjejer började skolan. Plötsligt var dom så stora.
    Lycka till åt stora tjejen i skolan och kram till lillasyster med, förstås!
    Å dig.. :)

    Nina

    SvaraRadera
  2. Vad söt hon är din stora tös Nea.Vad fin hon var på första skoldagen.Ja det går ju bara så himla snabbt att dom blir stora.Snygga vinterkängor du hittade till henne.Åååå vad mysigt med överraskningsfest mysigt ♥ Man kan inte be att få receptet på Äpple /Päronkaka lät bara så gott.Ha en mysig fredag med maken och ät nu något riktigt gott.Egentid är ju bara så härligt.Ha en mysig dag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera