tisdag 31 augusti 2010

Livslust

Ja, för mig behövs inte så mycket för att jag ska känna LIVSLUST!
Livskvalitet för mig är ett harmoniskt liv med min familj, att solen skiner en fin höstdag.... att jag grejar hemma o känner mig glad o fri.. livet är härligt! :)

Idag är sista dagen på augusti!!! Inte klokt, tycker jag, men visst är hösten sköön!?
Hoppas bara inte att det gamla talesättet har rätt i år: att om det är många Rönnbär på träden blir det en kall vinter - då har vi en mycket KALL vinter att vänta oss!!
Hu, va med Rönnbär vi har i år!! Maken ska ringa i morgon o beställa ved... kan behövas tror jag! Den ska få ett ny plats också i år - närmre ytterdörren samt att husvagnen håller på att få "husrum" här hemma där vedboden tidigare fanns.... den är ett minne blott för det är rivet!!! Maken snickrar o fixar o trixar :)

Helgen som gick va vi ute med husvagnen.....


o besökte FINA Österlen - man behöver inte köra så långt för o uppleva LIVSLUST!!



Vi bodde på Kiviks FamiljeCamping o den va liten, familjär o ligger precis vid havet = guld! Så vackert det va....*drömmer*
Vi besökte Buhre´s Fisk i Kivik´s hamn direkt efter att vi lämnat husvagnen på campingen för o köpa kvällens gotter.... Buhre´s egna grovbröd o nyrökta makrill! MUMS FILIBABA!


Lilltjejen här har inte varit i toppform - o är fortf inte det med tanke på hostan.... fast den kan säkert sitta i ett tag. Jag börjar själv få förkylnings känningar :( hoppas det stannar vid känningar...

Idag fixar jag o grejar hemma - har ledig dag - o ska få iordning på min PYSSELHÖRNA där jag ska kunna sitta på goa lediga stunder i höst o pyssla... SKOJ! :)
Har köpt mig en ny hylla o en ny lampa....så det ska kunna bli riktigt bra!

NJUT av Din stund o finn Din livslust! //Höst kram Lisette

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera