söndag 19 februari 2012

Alla dagarna som går - dom e LIVET!!

Det händer MYCKET saker runt omkring en heeela tiden.... vill inte missa något!! Tiden går så fort när barnen är stora... alla dagar med ledig tid vill jag spendera med dom så mycket det bara går... Nu har Nova fyllt 5 år & Nea har blivit 8!!
Nea hade kompisdisco med sina vänner o det va livat må ni tro:)
Hon har pojkvän :) också minsann - måste få visa er dom!

Visst e dom FIIINA?!!! :) Det är oskyldigt i den åldern, men ROLIGT att dom tycker om varandra o dom är verkligen lika o kompletterar varandra bra.

Det är inte så hemskt längesedan - tro det eller ej - sedan jag började klass 1 på lågstadiet....

...Jodå - det ÄR JAG!!!! :)
Nu ser jag ut såhär...

...som sagt : det händer mycket när åren går! :))

Jag ÄLSKAR mitt liv - hur jag/vi har det! Jag har kommit så långt i livet att man har hittat sig själv - både vem man är, värderingar på saker o ting o jag har hittat min plats på något sätt. Det är en skön känsla......jag har liksom INGET jag vill ändra på utan är så NÖJD med min tillvaro. Drömma kan man alltid, men om det är något man verkligen vill - då tror jag man tar tag i det.... annars räcker det nog o drömma! Nu tycker Ni säkert jag pratar i gåtor:) men det jag egentligen väver in är att jag DRÖMMER om att bli egen företagare..... fast än har jag inte bestämt mig för om jag ska fortsätta drömma eller göra slag i saken.... Här där jag bor har vi redan tre (minst) duktiga företagare som pysslar ed ungefär detsamma som jag i så fall skulle vilja göra... så som det ser ut nu så fortsätter jag att drömma o är MKT NÖJD med det! :)

Alla dagar som går - dom är livet.... glöm aldrig det!
Ångra inte något utan se med blicken framåt o upplev det DU vill uppleva!
Jag har inga stora pretantioner på min tillvaro - jag nöjer mig med enkla saker...:)

Idag har tjejerna varit hos kompisar några timmar - Nova på kalas - o medan dom va iväg ha maken, jag o vovven njutit en gooo promenad i vårsolen.... TÄNK er - VÅREN har kommit till Skåne!!!!
Det är så UNDERBART skönt!! Jag får sån LUST att plantera Penseér o på´ta i trädgården..... får spara mig liiite till :)

På tal om vår vovve....

...ja, här e han! <3
Han är en riktig BUSE emellanåt o jag sliter mitt hår (!) fast för det mesta är han LJUVLIG :)

Nu får ni må så gott - ska titta till familjen som är i trädgården o klipper äppelträden...!

SOLSKENS HÄLSNINGAR från ett VÅRIGT Skåne genom mig: //Lisette


***********************************************

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera